לפני שנעצור לדון מהו שיווק דיגיטלי, נעצור להבהיר מהו נכס דיגיטלי, ולו על מנת להכיר את כלל האופציות. ובכן נכס שכזה ניתן למצוא במכשיר הנייד ובמחשב הביתי, כך שבין היתר מדובר באפליקציות, פורומים, מדיות חברתיות, סרטוני יוטיוב, ניוזלטר, מאמרים מקצועיים וכדומה. מכאן שאם נבקש להגדיר מהו המכנה המשותף של כל אותם נכסים דיגיטליים, נציין שמדובר בסוג של נכס שמאפשר לייצר אינטראקציה, כאשר לעסקים שונים יש הגדות שונות אשר מגדירות מהי הצלחה ביצירת האינטראקציה הרצויה, כך שעסק אחד עשוי לשאוף לקבל את כתובת המייל שלכם, עסק שני ירצה שתבצעו רכישה ועסק שלישי ירצה שתעקבו אחר החידושים באתר שלו.
האופציה הקלה
לאור כל זאת ניתן לראות שהזירה הדיגיטלית מאוד רחבה, כך שעבור צרכים שונים ניתן למצוא נכסים אידאליים אחרים, וממש כפי שלקראת השקעה בנכס נדל"ני יש לעשות שיעורי בית, כך גם לקראת השקעה בנכס דיגיטלי, ואם מבקשים מראש לבחור בדרך הקלה, הרי שמוטב להימנע מלימוד של תורה שלמה, אלא פשוט לבחור בית עסק שעובד בתחום השיווק הדיגיטלי, על מנת שהוא יבצע עבורכם את המלאכה על הצד הטוב ביותר.
מלאכת מחשבת
לצד מגוון הפלטפורמות שכבר ציינו, נוסיף ונציין שיש מגוון מהלכים שניתן לבצע, כך שניתן לבחור בין קידום ממומן, קידום אורגני, פרסום בפורומים, יצירת רשימת הפצה וכדומה, כאשר כל נישה מהווה בעצמה עולם ומלואו, כלומר יש לא מעט דרכים לפעול, כך שללא ספק מדובר במלאכת מחשבת. כמו כן, בזמן שעל בית העסק לפרסום לדעת לייעל את השיווק הדיגיטלי עבור טובת הלקוח, על הלקוח לתת אמון, כאשר לא פעם הקושי הגדול ביותר הוא להיות סבלניים, ולו כי בעידן שבו מבקשים "כאן ועכשיו" יש דרישות שאינן נכונות עבור טכניקת שיווק מוצלחת.
מיצוב
מעניין לראות שכיום גם עסקים שאינם בהכרח חייבים נוכחות ברשת עדיין בוחרים להשקיע בשיווק דיגיטלי, וזאת כי הם מבקשים לחזק את המיצוב הרצוי – להפגין כלפי הלקוחות עדכניות, רצינות, השקעה ורצון לצד יכולת לבצע כל מה שצריך על הצד הטוב ביותר.
להוציא על מנת לחסוך
לצד העובדה שאין שאלה האם שיווק דיגיטלי הנו כלכלי, עדיין לא מעט בתי עסקים נמנעים מלהוציא על כך, ולו כי כל הוצאה נוספת מרתיעה. עם זאת יש להבין שלא פעם דווקא בעלי עסקים קטנים צרכים להשקיע בשיווק דיגיטלי, ולו כי הם עשויים תוך זמן מוגדר להגדיל את הרווחים ובנוסף לחסוך לא מעט על טלמרקטינג או על אנשי שיווק. עוד רצוי לציין בהקשר לתקציב שתחום זה כה יעיל, עד שגם ניתן לקבוע כמה להוציא עבור כל קמפיין ולעיתים גם בכול יום, כך שבשורה התחתונה מדובר בהוצאה חכמה, ומי שמעט יבחן את הפלטפורמה, עשוי למצוא שגם ללא השקעה בחברת פרסום ניתן לבצע עבודה יפה.