מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל), מרדכי כהן, חתם היום על מסמך הפקדתה של תכנית המקטע הצפוני של קו M1 של המטרו. שר הפנים אריה דרעי: "הגענו לישורת האחרונה בהפקדת המקטע האחרון של רשת המטרו. זוהי בשורה אמיתית למדינת ישראל".
קו M1 מהווה למעשה את העורק הראשי של המטרו. אורכו 85 ק"מ, תחילתו באזור לוד ורחובות וסיומו באזור כפר סבא ודרום השרון. על פי התכנית קו המטרו M1 יעבור בלא פחות מ-14 רשויות, החל מרעננה וכפר סבא בצפון ועד ללוד בדרום. תוואי הקו יעבור בין היתר ליד תע"ש השרון, בית חולים "מאיר" בכפר סבא, המרכז הבינתחומי בהרצליה, אוניברסיטת ת"א, פארק המדע ברחובות, מכון ויצמן, בית החולים אסף הרופא, מחנה צריפין, וקריית הממשלה ברמלה.
לאחר הפקדת התכנית ייספרו 60 יום במסגרתם תוצג התוכנית לציבור שיוכל להגיש התנגדויות לתוכנית. את ההתנגדויות בוחנת החוקרת עו"ד תלמה דוכן שתפרסם בהמשך דו"ח עם מסקנותיה.
כזכור, הוות"ל אישרה לנת"ע בסוף חודש יולי להפקיד את מסמכי התוכנית ל־M1 בכפוף לשינויים. באשר לסוגיית הדיפו, נקבע כי כפר סבא ודרום השרון יוכלו להציג עד סוף אוגוסט חלופה המוסכמת על שתי הרשויות. אלא שהרשויות המקומיות לא הצליחו לגבש חלופה מוסכמת, שגם מתאימה לצרכי המטרו.
שר הפנים אריה דרעי: "פרויקט המטרו הוא הפרויקט התחבורתי היקר, המורכב והמשמעותי ביותר בתולדות המדינה. רשת המטרו, שהושקעו בה משאבים אדירים, תשרת מיליוני אזרחים מהמרכז ומהפריפריה, תצעיד את המשק והכלכלה קדימה ותוביל את ישראל לעידן חדש."
השר דרעי הוסיף: "אני מודע להשגות שהעלו ראשי הרשויות המקומיות של כפר סבא ודרום השרון. עשינו ככל שביכולתנו במסגרת האמצעים שעומדים לרשותנו, שמענו את טענותיהם בלב פתוח ובנפש חפצה וגם הצענו להם חלופה לאישורם. ככל שהרשויות יבקשו להציג חלופה אחרת, ניתן יהיה לדון בה במסגרת דיוני ההתנגדויות. כל דחייה בהפקדת מסמכי התכנית תעכב את הפרויקט המורכב והחשוב הזה. מחובתנו להמשיך ולקדם את פרויקט המטרו בכל הכח, זאת לנוכח משבר התחבורה בישראל. המטרו הוא כלי מהותי לצמיחה הכלכלית הנדרשת בעת הזו."