מקימים אתר אינטרנט? מה אתם יודעים על כתיבת תוכן? הכתבה הבאה תעשה לכם סדר
כל פרויקט של הקמת אתר אינטרנט מלווה באין ספור בדיקות ופגישות. העסק/הארגון, אשר מחפש ספקים לבניית האתר, נתקל בשורה בלתי נגמרת של הצעות מחיר שונות ומשונות.
לצד חברות בניית אתרים שמציעות את מרכולתן במחירים אטרקטיביים, אחרות דורשות סכומים שנראים לכאורה גבוהים ו"בלתי הגיוניים". יתרה מזו, ככל שהמחקר הולך ומעמיק, העסק מגלה כי הוא יידרש להתקשר עם ספקים נוספים. כולל כאלה שלא נלקחו בחשבון בתחילת ההליך. בין השכיחים שבהם הוא חברה למתן שירותי כתיבת תוכן.
חשוב לזכור שאתר אינטרנט, מעבר לעיצוב והנראות הוויזואלית, נמדד בסוף על פי כתיבה שיווקית. המלל שיוזן על גבי עמודי האתר יהיה זה שישפיע יותר מכל על שיעורי ההמרה שלו. קרי, היחס שבין מספר הגולשים שנקלעים לאתר לבין אלה אשר מבצעים את הפעולה המתבקשת (השארת פרטים, רכישה, הצטרפות וכדומה).
מחקרים רבים מראים כי כתיבת תוכן מדויקת, שנעשית בקפידה ובמקצועיות, מגדילה דרמטית את שיעורי ההמרה. מנגד, כאשר התוכן הוא דל ולא איכותי, התוצאה היא הפוכה. יותר אחוזי נטישה ויותר "נהירה" לכיוון המתחרים. עד כדי שיש מי שיאמר כי אתר אינטרנט שאין בו כתיבת תוכן ראויה עלול לעשות יותר נזק מתועלת. כן, ממש כך.
כתיבת תוכן מתוך ראייה שיווקית
כתיבת תוכן באתר אינטרנט היא הדרך של העסק לייצר מעורבות רגשית מול הלקוחות הפוטנציאליים. למשל, אם ניקח עסק שמעניק שירותי תיווך מסחריים למשרדים, חשוב להבין שאמנם הלקוחות מחפשים נכס, אך בד בבד הם מעוניינים בדברים נוספים. שקט נפשי, חלום על המשרד המושלם לצמיחה העסקית, מחיר טוב לכספם וחיסכון בזמן מיותר בהגעה למשרדים לא-רלבנטיים.
משרד תיווך שמקים לעצמו אתר אינטרנט צריך אפוא להשקיע לא רק בעיצוב אלא גם לתת דגש על כתיבת תוכן מקצועית-רגשית. עליו להתכתב (תרתי משמע) עם החששות של הלקוח, ולהפיג אותם עם תכנים שנוגעים בנקודות החשובות. כשם שהדברים נכונים למשרד תיווך, הם נכונים לכל עסק באשר הוא.
לחשוב כמו איש מכירות
אחת הדרכים המומלצות לגבי כתיבת תוכן שמייצרת תפאורה שיווקית הוא לראות את המלל מתוך נקודת מבטו של הלקוח. יש לחשוב כמו "איש מכירות" שמצד אחד מציג את יתרונותיו היחסיים של העסק, ומצד שני יודע לפרק את ההתנגדויות הצפויות.
אם נחזור למשרד התיווך עליו דיברנו קודם, אזי הרעיון הוא להזכיר במלל גם היבטים כמו "15 שנות ניסיון" או "למעלה מ-50 נכסים המושכרים/הנמכרים בשנה", כדאי להדגיש התחייבות להציג רק משרדים מתאימים או סיפורים על לקוחות שנעזרו בשירותי המשרד ולאחר המעבר מצאו את עצמה בנסיקה כלכלית. אם תרצו, למכור גם מוצר או שירות, וגם חלום.
כאשר אתם מתקשרים לטובת העניין עם חברה שמספקת שירותים של כתיבת תוכן, רצוי מאד לכוון הכי גבוה שאפשר. דרשו כי כותב התוכן לא רק ישמע על העסק בשיחת טלפון. עליו להגיע פיסית (!), לראיין את אנשי ההנהלה והמכירות, להבין את יסודותיו המקצועיים ולהתחקות אחר יתרונותיו היחסיים.
רק כתיבת תוכן שנגזרת מתוך פגישות פרונטליות תניב מוצר ראוי ומשובח. קרי, מלל שמייצר מעורבות ומבדל את העסק ממתחריו הרבים. בפרט כאשר מדובר על ענפים תחרותיים כמו עריכת דין, תיירות, עיצוב, פיננסים, ביטוח, אופנה, נדל"ן וכדומה.
האם כתיבת תוכן מקדמת את האתר בגוגל?
אחת השאלות הנפוצות לגבי כתיבה שיווקית באינטרנט היא "האם התוכן יקדם את האתר בגוגל". מכיוון שמנוע החיפוש של גוגל מהווה כיום את שער הכניסה של כ-99% מהגולשים בישראל, זו בהחלט בשאלה לגיטימית. התשובה מתחלקת לשניים.
ראשית, "כן, בוודאי". גוגל מודיעה פעם אחר פעם על כך שתוכן הוא המשאב החשוב מבחינתה באתר אינטרנט. מצד שני, התוכן לבדו לא יכול לעשות את הקידום ויש לשלבו עם אלמנטים נוספים. ביניהם, לדוגמה, היררכיה נכונה של מבנה האתר, קישורים פנימיים בין העמודים, קישורים חיצוניים מאתרי אינטרנט המפנים לאתר, תגיות המיועדות לגוגל, תיאורי עמודים וכדומה.
מה שחשוב לדעת בעניין זה הוא שגם אתר אינטרנט שמתמודד בענפים תחרותיים יכול לייצר תנועה טובה מגוגל עם תוכן מתוחכם. נחזור שוב לדוגמה שלנו לגבי משרד התיווך. היות שתחום הנדל"ן ברשת הוא תחרותי ביותר, והיות שאותו משרד תיווך נאלץ להתמודד ברשת גם עם מתחרים ישירים וגם עם לוחות ענק (כמו יד 2), יהיה לו קשה להתקדם בגוגל בביטויים גנריים כמו "משרד תיווך ברמת גן".
אם המשרד ישקיע משאבים עם כתיבת תוכן בנושאים ממוקדים, הסיכויים לזכות בחשיפה מגוגל גדלים בהתאמה. למשל, מאמרים שסוקרים שכונות ספציפיות ברמת גן או מאמרים שמדברים ישירות ללקוחות מדויקים כמו "השכונה הכי טובה למשפחות ברמת גן" או "דירה לרכישה לאחר פרויקט תמ"א 38 ברמת גן".
אמנם הרבה יותר גולשים מחפשים בגוגל ביטויים כלליים כמו "מתווך ברמת גן", אבל דווקא אלה שרוצים את "השכונה הכי טובה למשפחות" יהיו הרבה יותר ממוקדים. בעזרת כתיבת תוכן שמתמקדת בצרכים של אותם לקוחות, משרד התיווך שלנו יכול לגייס לא מעט עסקאות מהרשת.
מוזמנים להתעדכן בכתבות נוספות בחדשות כפר סבא >>