בישראל פועלות מספר רב של חברות שילוח בינלאומי. בין אם אתם עושים שימוש רב בשירותי שילוח או שרק מידי פעם נעזרים בהן, יש כמה דברים שחשוב לבחון לפני שמחליטים באיזו חברה לבחור
שילוח בינלאומי יכול להיות עניין מאתגר, בעיקר עבור מי שלא עוסקים בנושא בשגרה. שאלות רבות עולות בנושא, ורובן עוסקות במידת האמינות והניסיון שיש לחברות השילוח, מה שעלול להשפיע על אופן הגעת המוצרים מנקוה אחת לאחרת. כדי לפזר מעט את עננת הדאגה, אספנו כמה נקודות התייחסות חשובות, אשר מאפשרות לבחור מבין כל החברות במשק את החברה שתבצע עבורכם את המשלוחים.
האם לכל חברה יש תחום עיסוק ספציפי או שכל חברות השילוח משלחות הכל?
ישנן חברות שילוח שמתמחות בתחום ספציפי ולעומתן חברות שילוח שמעניקות שירות כולל. כך למשל, כאשר עושים רילוקיישן יש חברה אחת שמתכללת את כל ההעברות. לדוגמא, חברת שילוח מאנגליה לישראל אשר דואגת לכל ההעברות מהרגע שהחפצים שרוצים להעביר נאספים, לאורך כל הדרך שלהם בהובלה ועד הגעתם אל נקודת היעד בישראל. אגב, ישנן חברות שגם מציעות שירותי אריזה ופריקה, כך שכל נושא העברת התכולה יכול להיות פשוט ולהתנהל בשלט רחוק.
לצד חברות אלו, ישנן חברות בעלות תחום התמחות נקודתי. למשל, חברות המתעסקות בשילוח של חפצי אומנות יקרי ערך. במקרים כגון אלו עדיף לפנות לאותן חברות על מנת לוודא שהחפצים מגיעים בצורה שלמה ובטוחה עד ליעדם.
האם כל חברה גובה מחיר שונה או שיש מחיר אחיד?
חברת שילוח מאנגליה לישראל יכולה לדרוש מחיר שונה מחברה אחרת. אחרי הכל, מדובר בשוק פרטי, המתבסס על ביקוש והיצע. ניתן ואף מומלץ לבצע מעין סקר שוק לפני שמחליטים איזו חברה תעניק לכם בסופו של דבר את השירות. בהקשר זה חשוב לקרוא גם את האותיות הקטנות בחוזה. יכול להיות שהחברה שמציעה לכם מחיר זול יותר לא כוללת שירות מסוים שכדאי לכלול בחבילה ומעלה את המחיר.
איך אפשר לעקוב אחרי לוחות הזמנים?
חברת שילוח מאנגליה לישראל כמו גם חברות אחרות מאפשרות ללקוחות גישה לאפליקציה יעודית. האפליקציה מורה בזמן אמת על מיקומו של המשלוח בכל רגע נתון. בדרך הזו ניתן לעקוב אחר התנהלות המשלוח ולדעת מבעוד מועד האם לוחות הזמנים תואמים את המתוכנן או שמא ישנם שינויים כלשהם.
האם יש נציג אישי לכל לקוח?
ישנן חברות המעמידות לרשות הלקוחות מוקדי שירות. במצב כזה כל שיחה מתנהלת עם נציג אחר ויש תיעוד באמצעות המחשב. לעומת זאת, ישנן חברות אשר מקצות נציג שירות לקוחות אישי לכל לקוח. אותו נציג הוא בעצם הכתובת הישירה לכל שאלה או בעיה. חברות כאלה מעניקות שירות זמין יותר, והלקוח יכול לקבל תשובות מיידיות לשאלות מבלי להיות מופנה מגורם אחד לאחר.