כשאתה הופך משכיר לעצמאי (יוצא לעולם הגדול מה שנקרא), אתה בטוח שמעכשיו אתה הולך לעשות רק את מה שאתה טוב בו, רק את מה שאתה אוהב, ולא רק זה – אתה גם הולך להתפרנס מזה (איזה כיף, נכון?). אבל המציאות שונה, וגם בעלי עסקים (חדשים או וותיקים) צריכים לרוב להתעסק בפן האדמיניסטרטיבי, להפיק מסמכים עסקיים.
עוסקים מורשים יפיקו חשבוניות מס ירוקות, ואילו עוסקים פטורים יפיקו קבלות ירוקות. אין איך להתחמק מזה.
אבל אתם יכולים להתעודד, כי היום, אין צורך שתעשו את זה ידנית. לפעמים קליק אחד מספיק.
במאמר הזה נדבר על דרגות העסקים השונות בישראל, חשיבות הקבלה, וכלי חכם אחד שיעזור לעסק שלכם לצמוח.
מי רשאי להפיק קבלות ולמה צריך את זה?
בישראל יש כמה דרגות עסקים, ובהתאם לדרגתם נקבעת ההתנהלות הפיננסית אל מול הרשויות.
עוסק פטור הוא עסק אשר מחזורו השנתי נמוך מ-102,292 ש"ח.
עוסק מורשה הוא עסק אשר מחזורו השנתי עולה על הסכום הנ"ל.
חברה בע"מ היא גוף משפטי הנפרד מבעליו (יכולה להיות פרטית או ציבורית).
אפשר להגיד שהמטרה של כל עסק היא לצמוח ולגדול, לטפס בסולם הדרגות עד שיהפוך לחברה רווחית, הרי אף עסק לא רוצה לעמוד במקום (או גרוע מזה, לפשוט רגל).
המדרגה הראשונה בסולם היא עוסק פטור (יש סוגי עסקים שכבר מההתחלה ובלי קשר למחזור השנתי ייחשבו כעוסקים מורשים, יש להיעזר בגורם מוסמך לפני שאתם פותחים את העסק).
קבלה היא בעצם מסמך שמהווה אישור על ביצוע עסקה בין לקוח לבית העסק. היא מכילה את פרטי העסק, נתוני העסקה (השירותים או המוצרים שניתנו), והסכום שהתקבל.
עוסק פטור חייב לספק קבלה אם הלקוח מבקש, אבל גם אם לא, הוא חייב להפיק אותה וזאת לצורך הנהלת חשבונות והסדרת החובות והזכויות מול המדינה (מס הכנסה וביטוח לאומי).
אז איך אפשר לעשות את זה בקלות אתם שואלים? הנה התשובה.
למה להשתמש בתוכנה להפקת קבלות דיגיטליות?
השיפט הזה ממעמד של שכיר למעמד של עצמאי מצטייר כוורוד. אבל ההתחלה, כמו כל התחלה, רצופה באתגרים.
בתקופה הראשונית של העסק, כל האחריות תהיה על הבעלים (גם הניהול וגם התפעול השוטף).
לא כל בעלי העסקים החדשים טובים עם אקסל או יודעים להשתמש בתוכנות כאלה ואחרות שיכולות לרכז מידע פיננסי.
וזה היתרון הכי גדול של מייבן – היא בעלת ממשק אינטואיטיבי קל לשימוש שלא דורש ניסיון קודם.
לא רק שתוכלו להפיק דרכה את כל הקבלות הירוקות ללקוחות, אלא שהיא תזין עבורכם אוטומטית את הסכום במאזן החודשי והשנתי. כל הנתונים יישמרו במערכת ויהיו זמינים לכם בלחיצת כפתור.
כמו כן, תוכלו לעצב את כל המסמכים עם הלוגו של העסק וצבעי המותג.
כל מסמך שתחשבו עליו (הצעת מחיר, חשבון עסקה, קבלה, חשבונית, הזמנת עבודה, הזמנת רכש, תעודת החזרה) תוכלו לשלוח ללקוח או ספק ישירות לוואטסאפ או למייל.
המסמכים נקראים "ירוקים" מסיבה טובה. פעם, בעלי עסקים היו צריכים להחזיק מלאי מתחדש של סחורת נייר ומוצרים נלווים (מדפסות, דיו, תיקיות, מגרסה וכו') ולייצר כמות אדירה של פסולת.
עם מייבן, העסק שלכם הופך אוטומטית לירוק וידידותי יותר לסביבה (ולצרכנים אכפת!).
כשמשקללים את כל הנתונים האלה, עולה מסקנה אחת: תוכנה חכמה להפקת חשבוניות דיגיטליות חוסכת לכם זמן. ולא סתם זמן, זמן יקר.
המידע הפיננסי של העסק יסתובב לכם בכיס (הודות לסמארטפון), תוכלו לגשת למידע ולבצע פעולות מכל מקום, וככה תתפנו להתעסק בדבר החשוב באמת: ניהול העסק בצעדיו הראשונים.
בהצלחה!