עסקים רבים מתלבטים כיצד הם יכולים לקדם את עצמם באופן המיטבי. האם כדאי לפרסם מודעה במקומון, להשקיע בפרסום מקוון, בעמוד הפייסבוק או אולי דווקא להיעזר בחברת יחסי ציבור מקצועית לצורך כתבה תדמיתית. כל הדרכים הללו יכולות להגדיל את כמות החשיפה של העסק ולכולם מכנה משותף: הצורך בכתיבה של טקסטים שיווקיים שיצליחו להעביר מסר חד וברור לקורא. המסר הזה, בקצרה, הוא העובדה שאתם יכולים לענות על הצורך שלו.
העברת מסרים בתכנים שיווקיים
אין זה משנה איזה עסק יש לכם, השיווק והמכירות הם החמצן שלו. ללא מכירות העסק לא יוכל להתקיים. לכן, ככל שיותר אנשים יבינו שאתם הפתרון המתאים עבורם כך הם יטו ליצור עמכם קשר. הדבר נכון הן לבתי־מלון, הן למסעדות והן לקליניקות של רופאי שיניים. כל אחד מנותני השירותים הללו צריך לבדל את עצמו מהמתחרים ולעודד את הלקוח הפוטנציאלי ליצור קשר דווקא עכשיו כדי לצרוך את מוצריו.
התכנים השיווקיים המפורסמים בעיתון או ברשת האינטרנט הם אלה שיעבירו את האדם ממתעניין בנושא באופן כללי ללקוח המעוניין דווקא בכם. המסרים שצריכים לעבור הם הוותק והאמינות שלכם, המחירים האטרקטיביים והאכפתיות הרבה שבה אתם מעניקים את השירות.
אם אתם מפעילים מרפאה וטרינרית למשל, תרצו שהלקוחות הפוטנציאליים ידעו כי יש במרפאה את הציוד החדשני, הצוות האכפתי והרופא בעל הניסיון לטפל בחתול או הכלב. חנות מוצרי חשמל תרצה להדגיש את האחריות שהיא מעניקה למוצרים ואת הסבלנות של אנשי המכירות. כתיבת תוכן שיווקי כמו פסוטים לעמוד הפייסבוק וכתבות תדמיתיות יעבירו את המסרים הללו באופן חד וברור.
כיצד אפשר למצוא את הכותב המתאים עבורכם?
כעת אנו מגיעים לשאלת מיליון הדולר. איך מוצאים את הכותבים שיכולים להכיר את העסק שלכם על בוריו ולדעת כיצד לפנות לקהל היעד שלכם? הרי לא כל אדם שכותב ספרים או עיתונאי יוכל למצוא את המילים הנכונות שלא יראו כמו פרסומת זולה.
מלבד זאת, לא כל כותב בקיא בדיוק בתחום שלכם. אם אתם עוסקים בייעוץ פיננסי, אימון אישי או משווקים שירות ייעוץ משכנתאות נדרשת בקיאות רבה בעולם שלכם כדי לייצר תוכן שיווקי מתאים. זאת משום שהתוכן הזה משולב במידע אינפורמטיבי חשוב לקורא.
הדרך הטובה ביותר למצוא את הכותבים המקצועיים שגם מתמחים בתחום שלכם וגם יכולים להפיק תוכן מקצועי היא באמצעות פנייה לחברת תוכן. מה שירותיה של חברה זו? בשורה התחתונה היא משווקת מילים. המילים הללו יכולות להיות פוסטים קצרים לרשתות חברתיות. מדריך אינפורמטיבי מקיף, כתבה לאתר חדשות או תוכן שיווקי לברושור. התשלום הוא לפי מילה (כמעט בכל מקרה) והתוצאות מתקבלות תוך מספר ימים. אין זה משנה אם אתם מזמינים מאמר אחד או מאה מאמרים, תזכו לשירות הטוב ביותר ולהתאמה מיטבית של הכותב לסוג התוכן והנישה שלכם.
למה שאני לא אעתיק פשוט מהמתחרים?
בעבר, היינו רואים ברושורים של חברה אחת שנראים כהעתק כמעט מדויק של תוכן של חברה אחרת. אם תזכרו בפרסומות הישנות של פיצה האט מול הפרסומות של דומינוס פיצה לפני עשרים שנים, תגלו עד כמה הן היו דומות.
אך כיום, ישנן מספר סיבות לא להעתיק תכנים או לבצע שכתוב קל. הסיבה הראשונה היא \"זכויות יוצרים\". המתחרה שלכם השקיע זמן ומשאבים ביצירת התוכן שמופיע באתר או בפרסום שלו. לכן, לא ניתן פשוט להעתיק אותו בלי להסתכן בתביעה.
הסיבה השנייה היא מורכבת יותר. התוכן המופיע באתר של המתחרים נסרק כבר על ידי התוכנה המורכבת של \"גוגל\". מנוע החיפוש של גוגל יודע לזהות ולקשר בין התוכן הזה לעסק של המתחרה. לכן, אם אתם מעתיקים אותו מילה במילה, מנוע החיפוש לא ימקם את העמוד שלכם בתוצאות החיפוש הראשונות. הנושא הזה מכונה \"תוכן מועתק\" והוא הגורם המרכזי ל\"הענשה\" של אתרים שמוסרים מתוצאות החיפוש או עוברים לתוצאות האחרונות בעמודים האחרונים במנוע החיפוש. הדבר נכון הן לחיפוש באמצעות הטלפון והן לחיפוש במחשב.
תוכן שיווקי מקורי מסייע להתקדם במנועי החיפוש
כפי שתוכן שיווקי מועתק פוגע בכם, כך תוכן מקורי יכול לעזור לכם להתקדם במנוע החיפוש. חברות רבות ממלאות את האתר בתכנים שיווקיים מעמיקים שיכולים להגיע לאלפי מילים בחודש. כך, לקוחותיהם נחשפים למידע רב אודות החברה, ויכולים לבחור אילו מוצרים ושירתים לצרוך ממנה. בנוסף, האתר מתחיל להתקדם בעמודים של גוגל ויכול אפילו להגיע לעמוד הראשון. כמובן, שנדרשות עוד מספר פעולות כדי לקדם את האתר לראש עמוד התוצאות, אך לא נעמיק בהן במאמר זה.
לאור כל השיקולים הללו, ניתן להבין מדוע קיימת חשיבות גבוהה לצריכה של תוכן שיווקי איכותי ומקורי. מצאו את החברה שלכם, וגלו איך בתוך שבועות אחדים התכנים שלכם מסייעים למשוך לקוחות רבים לעסק. לא בכדי, גם עסקים קטנים וגם ארגונים בינלאומיים חובקי עולם מעבירים חלק ניכר מתקציבי הפרסום שלהם ליצירת תוכן שיווקי ולהגדלת החשיפה שלו באפיקים שונים. הן ברשת אינטרנט והן במדיה המסורתית כמו עיתונות ארצית ומקומונים.