אומנם נושא המאמר הוא – ההתנהגות האנושית – מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת? אבל בחרנו להתמקד בנושא של מוטיבציית העובדים בעבודה, מתוך התובנה, כי קיים ערך לא יסולא בפז של המוטיבציה של העובדים. בעוד העובדים חדורי מוטיבציה, באופן ישיר העסק יצמח וישגשג יותר. אי אפשר להגיד כי אלמנט המוטיבציה הוא מוחשי. זה לא פשוט למדוד או לשלוט בו, והרבה אלמנטים משפיעים עליו. ובמאמר זה נעמוד על טיבם.
מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת? החשיבות של שימור עובדים לטווח הארוך
ובאשר לשאלה הראשונה – " מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת"?, נדון אודות החשיבות של שימור העובדים בארגון לטווח הארוך. על מנת שהארגון ייהנה משימור עובדים, צריכים להתקיים כמה תנאים בסיסיים, כמו למשל – בעל עסק טוב וחדור מוטיבציה, עובדים שנהנים ממה שהם עושים, ורואים בעבודה שלהם אתגר ועניין רבים, וכאשר יש את ההיתכנות להתפתח במקום העבודה, וכיוצא בזאת. באופן עקרוני, המוטיבציה פועלת בתור מקדם של זרז לשם הצלחת הארגון. אנשים נוטים לעזוב את מקום העבודה שלהם מכיוון שהם נתקלו במבוי סתום, מה שמביא אותם לחפש אחר מקום עבודה חדש, שיציע להם הזדמנויות צמיחה וקידום חדשות. על מנת לשמר את העובדים, עליכם לעשות הכול בכדי שהם ירגישו את המוטיבציה בכל רמ"ח האיברים שלהם, שיבינו שעליהם לעבוד קשה ולהשיג את היעדים, ולבחור בכל אמצעי שיקדם אותם בארגון. כאשר אין שום דבר שיניע למוטיבציה, מירב הסיכויים שהעובדים לא יעבדו ולא יתנו את המיטב שלהם, מה שיגרום לירידה בהצלחה של הארגון.
מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת? מה הקשר בין החדשנות של בית העסק לבין המוטיבציה של העובדים?
והנה שאלה מושכלת – "מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת?", וכדי להשיב עליה נכונה, נבחן את הקשר בין החדשנות של בית העסק לבין מוטיבציה בעבודה של העובדים. על מנת שבית העסק יצמח ויתחדש, הוא חייב להשקיע במוטיבציה של העובדים, חדשות לבקרים. חדשנות היא שם המשחק, הינה המפתח של שמירה על התנהלות תקינה בראייה קדימה. בשל כך, טיפוח של החשיבה מחוץ לקופסה ואלמנט המוטיבציה הם שני ערכים שלא יסולאו מפז. כאשר העובדים של בית העסק חדורי מוטיבציה, הם ישקיעו את כל כולם בפעולות שיניעו לכדי הצלחת העסק. ומשום כך, לפעמים הם ייקחו יוזמה, ויציעו רעיונות חדשניים ואף אופטימיזציה של הביצועים בארגון.
מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת? כיצד להגביר את הפרודוקטיביות של עובדי החברה?
ואין שאלה חשובה מזאת – "מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת?", ועל כך נאמר, למידת המוטיבציה של עובדי העסק קיימת השפעה ישירה על הפרודוקטיביות העסקית. במידה והעובדים יחושו מוטיבציה גבוה במקום העבודה שלכם, יש להניח, כי הם יהיו מוכנים לעבוד קשה יותר בשביל בית העסק. עובדים חדורי מוטיבציה יבצעו את המטלות שלהם ברמה ניכרת. תפוקת וייצור בית העסק יגדלו בשל כך, באופן ישיר. על פי מחקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי עובדים בעלי מוטיבציה גבוהה הרבה יותר פרודוקטיביים, בשיעור של למעלה מארבעים ושלושה אחוזים.
מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת? יש לחזק את המעורבות של העובדים בהתנהלות שוטפת של בית העסק
וזאת שאלה, אשר חותמת את המאמר הנ"ל – "מדוע אנשים מתנהגים בדרך מסוימת?", ניכר, על פניו, כי יש קשר מהותי וברור מאליו בין מוטיבציה ומעורבות של העובדים בבית העסק. ככל שהעובדים יהיו יותר מעורבים בהתנהלות השוטפת של בית העסק, כך הם יהיו יותר חדורי מטרה, והמוטיבציה הרבה שלה תשפיע באופן חיובי מובהק על הצלחת בית העסק. העסקים, בעידן המודרני, חייבים להיות בעלי שאיפות ליצור מרחבי פעולה, אשר בהם יחושו העובדים הרבה יותר מעורבים, כמו גם מאושרים ובעלי שביעות רצון. המשמעות של כך באה לידי ביטוי שעובדים כאלו יהיו בעלי תג מחיר של ערך רב לבית העסק, בעוד מחקרים רבים שנעשו בנושא זה, מצאו כי כאשר העובדים מעורבים בתרבות של בית העסק, כי אז יש בידיהם יותר מעשרים אחוז מכדי לגרום לשגשוג ולצמיחה של רווחיות בית העסק.