שיווק באינטרנט, אינו קסם. שיווק באינטרנט אינו הדבר הבא. אינו קסמים וסודות שנשמרו מפני האדם הפשוט. אין דברים חדשים ללמוד, שאינם זמינים לכל הרוצה בכך. כל מי שרוצה, כל מי שמעוניין – יכול להתחיל. יש אינסוף חומרים, קורסים והכשרות בנושא. וכשיש אין סוף ידע – מה מבדיל בין אלו שמצליחים בשיווק באינטרנט, ובין אלו שאינם?
להגיד ולהגדיר הצלחה
ובכן, ההבדל הוא קודם כל בהגדרה של הצלחה. קארל גוסטב יאנג, שהיה חלוץ בענף הפסיכולוגיה במאה הקודמת, דיבר על תהליך של בידול. בידול, הוא הדרך בה אנחנו באים במגע עם העולם, הדרך האישית והייחודית שלנו – הדרך המלאה והגבוהה ביותר. כלומר, לכל אחד מאיתנו יש דרך מלך, והיא אינדיבידואלית לנו. תהליך של בידול, הוא מעין פיתוח דרך המלך האישית שלנו, על פני דרכים אחרות, שהן נמוכות יותר או פשוט אינן מקוריות לנו, ואולי הן בכלל חיקוי של החברה. (למידע נוסף, ניתן לקרוא את החומרים של יאנג, שכן מה שנכתב כאן ביטא פשוט את הבנתנו מהנושא).
הסיבה שאנחנו מדברים על תהליך הבידול (individuation) בהקשר של שיווק באינטרנט, היא כי ציינו שזה מבקש מאיתנו לחשוב על המושג הצלחה. אם עשינו את תהליך הבידול, או ההבדלה (אפשר גם להגיד אינדיבידואציה), הרי שאנחנו לא מסתכלים על העולם (בכלל), ועל הצלחה בפרט כדרך משקפיים תרבותיות, חברתיות, קהילתיות, משפחתיות, ילדיות וכיוצא בזה. אנחנו לא חושבים שהצלחה היא הרבה כסף, או המון נכסים. אנחנו רואים שהצלחה היא משהו מאוד אישי, שמבטא את הגדולה שלנו, כאן בעולם. שהפכנו להיות העולם שאנחנו רוצים לברוא, החזון.
אם צופים בסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית", שמראה בכירים ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש, שמספרים שהם לא קיבלו משימה להפוך את האימייל לפחות ממכר, כלומר – לא היה דגש אתי, אנחנו מבינים, שיש אפשרות להשתמש בטכנולוגיה כדי להעצים אנשים, לאפשר להם מידה רבה יותר של מודעות, ויש אפשרות שלא לתמוך בהם כך, ואפילו לתת להם יותר אתגרים בדרך לעוצמה האישית שלהם (הבידול שלהם, אפרופו). על כן, שיווק באינטרנט, מעניק לנו כלים רבים, שאנחנו יכולים להשתמש בהם כדי לחשוף אנשים למסרים.
המוטיבציה ההנעתית
אם תפישת ההצלחה שלנו היא זו שנועדה להעצים את האחר, ולהוסיף עושר לעולם – הרי שהצלחנו עוד לפני שנגענו במקלדת. למעשה, אם הצלחנו להתחבר למניעים הגבוהים שלנו, ההנעה שלנו לפעולה תהא הרבה יותר גבוהה, מעצימה ומחוברת לעצמנו. כל פעולה בתחום של שיווק באינטרנט, תהא למטרת העצמת האחר. וזה בהחלט יורגש.
כך שמצד אחד, כאשר בידלנו את עצמנו (הן בתהליך בידול, והן בתהליך של לבדל את העסק: למצוא איך הוא תורם לעולם בבהירות ובדיוק, עם משמעות מלאה), אנחנו יודעים איזו תוצאה אנחנו רוצים לראות בעולם, ולא משנה ההצלחה החומרית – "כבר הצלחנו", ומצד שני – יש לנו חיבור למוטיבציה כנה וישירה יותר, ועל כן אנחנו יכולים להיות יותר ממוקדים בפעולות שלנו, ובכך לייצר גם הצלחה חומרית, מתוך כך \"שעשינו דברים נכון\", מתוך כוונה טובה ובריאה.
כך או כך, הצלחה היא דבר אינדיבידואלי, וחשוב לדעת מה חשוב לנו. את הסקילים תמיד ניתן ללמוד, ואפילו לקבל בהם עזרה ממשרד פרסום או שניים. למעשה, ניתן לקבל עזרה מקצועית בהיבט השיווקי, כדרך החבר'ה במשרד פרסום ירדן דיגיטל.
מוזמנים להתעדכן בכתבות נוספות בחדשות כפר סבא >>