מודיעין עסקי הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשיג את היתרון המסחרי שבגללו חברות מחפשות מידע על חברות מתחרות. את המידע הזה אפשר להשיג בדרכים שונות למרות כל הסכמי הסודיות שעובדים בכירים חתומים עליהם משום שבסופו של דבר כמעט תמיד אפשר למצוא מישהו שידבר על כך. זאת העבודה של כל משרד חקירות שמתמחה בהשגת מידע עסקי על ידי תחקור גורמים שונים מסביב לכל חברה. לפי זה יודעים אם יש איזו פעילות עסקית יוצאת דופן שמעידה על מהלך ייחודי שיכול להתבצע בחברה, כמו עבודה על מוצר או שירות מיוחדים. לפעמים כשעובדים על מוצר חדש יש הכנות ויש עבודות שאי אפשר להסתיר ואת זה בדיוק מנסים לגלות.
איך מוצאים מידע על חברה?
יש כמה דרכים למצוא מידע כזה מלבד לתחקר עובדים שמדברים. יש להם בדרך כלל חשבונות במדיה החברתית שגם אם הם פחות נוטים לשתף, הם עדיין עשויים להגיב או לספר על מהלכים שונים בחברה שמהם אפשר להבין מה קורה. זה יכול להיות ניסוח מעודן או תגובות לא מפורטות שמהן אפשר להסיק מידע כלשהו. אפשר גם לבדוק מתצפיות על החברה או המתקנים האם יש פעילות יוצאת דופן, אם מגיעים כלי רכב מסוימים כמו משאיות ורכב מסחרי מחברות של ספקים שהחברה זקוקה להם כדי לייצר או לשנע מוצרים שונים. מידע על חברות אפשר להפיק גם מכל מיני הודעות לעיתונות או להנהלת הבורסה שלא תמיד נותנות את התמונה המלאה ואפשר לתחקר ולחפש את התמונה המלאה.
מידע על גיוסי עובדים
כאשר חברה מפרסמת מודעות לגיוס עובדים אפשר להסיק מכך שהם עשויים להתרחב או לשנות כמה מחלקות בחברה ולפי זה להסיק מסקנות. עובדים עצמם יכולים לדבר אם הם לא סיימו את התפקיד שלהם בהסכמה וברוח טובה, ולכן אפשר גם להגיע אליהם לפי התנועה שלהם במעלה התפקידים במקומות אחרים. בדרך כלל, מקבלים עדכונים כאלה בפלטפורמה החברתית-מקצועית החשובה ביותר – לינקדאין. שם אפשר לגלות בקלות גם מברכות ואיחולים ופוסטים מפרגנים של קולגות מה קורה בחברות מסוימות ואילו שינויים חלים בהן.
מוזמנים להתעדכן בכתבות נוספות בחדשות כפר סבא >>