מהפכת המידע הביאה לעולם שינויים חסרי תקדים. אם זה היכולת לתקשר עם כל אחד בכל מקום, הנגישות למידע מכל סוג בכל זמן, היכולת אף פעם לא ללכת לאיבוד או תמיד להיות בקשר עם מי שחשוב לנו, האינטרנט יחד עם הטלפונים החכמים שינו את האופן בו אנחנו מתנהלים ומתקשרים בצורה חסרת תקדים.
מסחר וירטואלי – העתיד של הקמעונאות
אך לא מדובר רק על שיחות וידאו, ניווט בווייז או תמונות של אוכל באינסטגרם, האינטרנט גם שינה לחלוטין את האופן בו אנחנו קונים. ענקיות קמעונאות כמו אמאזון, עלי אקספרס ואיביי השתלטו על שווקים רבים – אופנה, ספרים, ציוד אלקטרוני או ריהוט לבית, היום אפשר לקנות כמעט הכול ברשת, במהירות, ביעילות ובאמינות גבוהה.
חנות וירטואלית – טובה ללקוח וטובה לבעל העסק
הסיבות לכך שהמסחר הווירטואלי הולך ומשתלט על שווקים רבים הן שונות ומגוונות. עבור הצרכן, מדובר על חוויות קניה מהירה ונוחה יותר לאומת העבר. היום אין צורך לבזבז שעות בשיטוט במרכזי מסחר או קניונים בחיפוש אחר חנות ומוצר מתאימים, אפשר פשוט לשבת בבית או אפילו במשרד בעבודה ולהזמין את המוצר המתאים ישירות עד דלת הבית.
כמו כן, הנגישות לחנויות רבות מכל הארץ והעולם מאפשרות לצרכן לבצע סקר שוק יעיל ולמצוא את העסקה הטובה ביותר עבורו. מבחינת בעל העסק, חנות וירטואלית מאפשרת להגדיל באופן ניכר את נתח השוק של העסק. הקמה של חנות וירטואלית ברשת מאפשרת ללקוחות למצוא את העסק גם אם הם לא גרים בסביבת העסק או אפילו באותה מדינה. בנוסף, שימוש באמצעים מתקדמים כמו ניתוח דאטה והצעת חוויית קניה מותאמת אישית ללקוח יכולה מסייעת בשימור לקוחות והגדלת נפח המכירות.
חנות וירטואלית גדולה לעסק קטן
עבור עסקים קטנים רבים הרעיון של חנות וירטואלית נשמע דמיוני. מה לחנות המקומית שלהם עם אתר אינטרנט בינלאומי, ניהול דאטה מתקדם ושירותי משלוחים ברחבי הארץ והעולם. אך היום, פתיחה של חנות וירטואלית היא לא עניין מסובך כמו שזה נשמע. יש חברות רבות המסוגלות לספק את השירות הנדרש – בניית אתר, תמיכה טכנית מסביב לשעון, ניתוח נתונים ושירותי משלוח יעילים עד דלת הלקוח. מדובר אמנם בפתרונות הדורשים השקעה כספית שלעיתים עשויה להיות גבוהה עבור עסקים מסוימים אך היתרונות הגלומים בפתיחת חנות וירטואלית יכולים להפוך את ההשקעה הזו לשולית ביחס לרווח המצטבר.
מה יהפוך את החנות הווירטואלית שלי למוצלחת?
ישנם פרמטרים שונים בהם כדאי להשקיע כאשר פותחים חנות וירטואלית. ראשית, חשוב שהחנות תהיה מעוצבת בצורה ברורה ונוחה לתפעול, וכן שתפעל על כל המכשירים והדפדפנים. חנות וירטואלית שעובדת רק על מכשירים או דפדפנים מסוימים תהיה לא נגישה עבור לקוחות רבים ובכך תקטין משמעותית את החשיפה שתיווצר לעסק. שנית, חשוב שהחנות תהיה מעודכנת ותכלול את המלאי המדויק של המוצרים וזמני האספקה שלהם למקומות שונים בארץ או בעולם.
לקוח שיגלה שהמידע שהוצג לו ברשת לא היה מדויק יאבד את האמינות שלו בעסק ויפנה לחנויות מתחרות. חשוב להציג גם מידע מפורט על המוצרים הנמכרים בחנות. כיוון שהלקוח לא יכול להגיע ולראות בעצמו את המוצר, יש צורך בתמונות רבות וכן במידע מילולי אשר יתאר את המוצר באופן מדויק וימסור את כל המידע הרלוונטי ללקוח. אלמנט קריטי נוסף הוא עבודה עם גורמי צד שלישי טובים ומהימנים. אם זה שירות משלוחים מדויק ומהיר, אמצעי סליקה מתקדמים, ניהול אתרים מקצועי או צוות תמיכה טכנית זמין ומקצועי. כל אחד מהאלמנטים האלו נתפס עבור הלקוח כחלק מהעסק ובמידה והם יתנו שירות ברמה נמוכה הגורם הראשון שיפגע מכך יהיה העסק שלכם.