השבוע נערכה פגישה במשרדי מטרופולין של מנהלת מוקד פניות הציבור, אחראי הנגישות בחברה ומנהל מחלקת לוגיסטיקה עם מחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות בעיריית כפר סבא, ויו"ר ועדת נגישות עירונית הגברת לירית שפיר שמש.
בפגישה דובר על הידוק שיתוף הפעולה של מחלקת פניות הציבור עם מחזיקת תיק הנגישות, ועל פתיחת ערוץ תקשורת ישירה עם מנהלת מחלקת פניות הציבור בכל הנושאים הקשורים לנגישות.
הפגישה התקיימה בהמשך לוועדת התחבורה העירונית וועדת הנגישות של כפר סבא בה נכח מנהל מחלקת הלוגיסטיקה של מטרופולין כנציג החברה.
בתוך כך, השבוע נודע כי חברת מטרופולין זכתה בפרס הנגישות של Right Hear בשל שיתוף הפעולה שקיימו החברות להנגשת הנסיעות הציבוריות עבור קהל העיוורים ולקויי הראיה.
חברת " רייט היר" (Right-Hear) המפתחת חיישנים ואפליקציה לאנשים עם עיוורון, לקויות ראייה וקשיי התמצאות שונים, בוחרת מידי שנה את החברות המשמעותיות ביותר בתחום עבור ציבור אנשים עם מוגבלות ראייה.
כאמור, השנה זכתה חברת מטרופולין להיות אחת מהחברות הנבחרות, וקיבלה את פרס "פרויקטים נבחרים 2019".
האפליקציה מאפשרת למשתמשיה, לכוון את המכשיר הנייד שלהם ב-360° וכך לקבל מידע על הסביבה כדי שיוכלו להתמצא בה על פי הנחיות קוליות.
מטרופולין היא הראשונה מבין חברות התחבורה הציבורית בישראל אשר הציבה בעמדות "על הקו" שלה את החיישנים כבר בשנת 2019.
מפתחי האפליקציה מציינים כי מדובר בפתרון טכנולוגי ראשון מסוגו בעולם עבור עיוורים ולקויי ראייה, אשר מאפשר התמצאות ועצמאות במרחבים הציבוריים.
עד כה הושקה המערכת במספר חברות וארגונים בישראל, ביניהם; משרדי ממשלה, מוסדות להשכלה גבוהה וקניונים, כך שקיימים למעשה כאלף מרחבים נגישים באמצעות הטכנולוגיה.
בתחום התחבורה הציבורית מטרופולין הינה החברה הראשונה בענף אשר קידמה את האמצעי הטכנולוגי בעמדות "על הקו" ובכך מסייעת לנוסעיה כבדי הראייה.
מתוך מאות חברות, נבחרו סכך הכל 6 זוכות. מי שקבע את שמות הזוכים היו מייסדי החברה וכמובן החשובים מכל, משתמשי האפליקציה, אשר החליטו פה אחד כי התקנת מערכת Right-Hear בעמדות "על הקו" של מטרופולין מסייעת להם ביום יום, ומקלה עליהם בהתנהלותם בתחבורה הציבורית.