כרוניקה של מוות: לפני כחודש צעדה הולכת רגל כבת 60 בשדרות ההסתדרות בחיפה, בעת שחצתה את הכביש רכב פגע בה והיא נהרגה. יום קודם לכן (12 בינואר (2020) הלך ילד בן 10 ברחוב חפץ חיים במודיעין עלית כאשר אוטובוס פגע בו והוא נהרג במקום. כשבועיים קודם (27 בדצמבר 2019) מונית דרסה למוות גבר כבן 40 בדרך העצמאות בחיפה. שבוע לפני כן (19 בדצמבר 2019) נדרסה למוות הולכת רגל בת 59 שנפגע מרכב בכניסה לטבריה, כמה ימים קודם לכן (17 בדצמבר 2019) נהרג הולך רגל בן 57 ברחוב פנחס בן יאיר בתל אביב.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי במהלך כל שנת 2019 נהרגו 88 הולכי רגל בתאונות דרכים ברחבי ישראל, רובם המוחלט, 61 מהם נהרגו בתחום העירוני בעשרת החודשים הראשונים של השנה בלבד. התחום העירוני מוכר כזירת היפגעות ידועה של הולכי הרגל וכך מתוך כ- 32,700 הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בעשור החולף (201-2019), כ-31,100 נפגעו בזירה העירונית – בתחומי הערים והישובים.
בכפר סבא נפגעו בתאונות דרכים 430 הולכי רגל בעשור האחרון (2010-2019), מתוכם חמישה נהרגו ו-32 נפצעו באורח קשה. בשנת 2019 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 53 הולכי רגל.
עוד עולה מן הנתונים כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בתל אביב-יפו למעלה מ-4,100 הולכי רגל והיא העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר בפער משמעותי מירושלים, הבאה אחריה במספר הנפגעים שבתחומיה נפגעו בתקופה זו כ-3,200 הולכי רגל בתאונות דרכים.
עוד עולה מניתוח נתוני 2019 כי בשנה זו מספר הולכי הרגל שנפגעו בתאונות בירושלים הוא המספר הגבוה ביותר מבכל יתר הערים – 357 נפגעים. בחולון נפגעו בחודשים ינואר-נובמבר של שנה זו 111 הולכי רגל בתאונות, זאת לעומת 92 שנפגעו בכל שנת 2018 ו-111 שנפגעו בכל שנת 2017. ובבני ברק נפגעו בחודשים ינואר-נובמבר של שנה זו 104 הולכי רגל בתאונות, זאת לעומת 94 שנפגעו בכל שנת 2018.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיות מעורבת בתאונות דרכים. זוהי אוכלוסייה מוחלשת הכוללת בעיקר ילדים, קשישים או אנשים עם צרכים מיוחדים ואין מי שיזעק את זעקתם. מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל ואת זה במשרד התחבורה חייבם לשנות. חייבים למפות את מעברי החציה האדומים ולהתמקד בשיפור התשתית באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של ילדים וקשישים כמו בתי ספר, גני משחקים, מתנס"ים, מרכזי יום לקשיש ובתי אבות. באותם אזורים חייבים להתקין פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כדי שגם במקרה של פגיעה ניתן יהיה למנוע או לצמצם באופן ניכר את הנזק להולך הרגל".