מי מאיתנו לא מכיר את הרשת החברתית פייסבוק? אין אחד כזה וסביר להניח שאין הרבה כאלו ברחבי העולם. פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית ביותר, זו שמיליונים רבים של אנשים נמצאים בה מידי יום, ואפשר להודות שגם אנחנו מבלים בה לא מעט.
למעשה, על פי מחקרים ישראלי נכנס בממוצע 4-5 פעמים ביום לרשת החברתית, מה שמצביע על כך שמעבר לזה שפייסבוק היא מקום מעניין לגלוש בו, יש בה פוטנציאל שיווקי מדהים. היום כל עסק או כל חברה שרוצים למתג את עצמם ולבנות נוכחות ברשת חייבים לעבור דרך פייסבוק, כי מי שלא שם הוא ממש כאילו הוא לא קיים.
אמצעי פרסום שהולכים ומתרבים
עד לפני זמן מה, הפרסום בפייסבוק היה מוגבל מבחינה גראפית. הוא לא היה עשיר במיוחד ואופציות הפרסום היו הפוסטים שכולנו מוכרים, אך הם טקסטואליים, וכמובן, תמונות שניתן היה לפרסם ואפשר גם היום לעשות בהן שימוש. אך היום אנו חיים בעידן שבו סף הגירוי גבוה, אנחנו צריכים אמצעים גרפיים מגוונים יותר בשביל למשוך את הגולשים, ופייסבוק העשירה את ההיצע הגרפי שלה באפשרות לפרסם גיף (סוג של קובץ תמונה שאינו מאבד נתונים, כמה תמונות שמוצגות בלולאה ויוצרות מעין סרטון מהיר) וכמובן לפרסם סרטוני וידאו. היום האפשרות למשוך את תשומת ליבו של הגולש טובה יותר.
לפלרטט עם הגולשים בפייסבוק
אם יש לכם מותג שאתם רוצים לקדם אתם חייבים בין השאר פרסום בפייסבוק. לא מספיק שימצאו אותו כשמחפשים ברשת החיפוש של גוגל וגם לא מספיק שמודעות שלו ירוצו ברחבי הרשת, אתם חייבים שתהיה לו גם חשיפה בפייסבוק. פייסבוק מאפשרת אינטראקציה של עסקים עם לקוחות פוטנציאליים ועם מתעניינים על ידי פוסטים מעניינים, יצירת מעורבות (הגרלות וכדומה) וחשיפה מוגברת למותג. כשרוצים למתג עסק כלשהוא צריך ליצור עניין סביבו, ליצור באזז מה שפייסבוק מאפשרת באמצעות כלים שונים, בין השאר כלים שהוזכרו כאן כמו תמונות, גיפים וסרטוני וידאו. אם יש מחפשים דרכים לחזק את המותג שלכם, פייסבוק היא בדיוק מה שאתם מחפשים.
למקד את הפרסום
פייסבוק אוגרת עלינו כל הזמן מידע. איפה אנחנו גרים, האם אנחנו נשואים ולמי, כמה ילדים יש לנו ובאילו גילאים, בני כמה אנחנו, במה אנו עוסקים, מי החברים שלנו וכמובן, מהם תחומי העניין שלנו. המידע הזה מאפשר לה לתת למפרסמים את האפשרות למקד את הפרסום שלהם ללקוחות מאוד ספציפיים, ואם אתם מחפשים לחזק את המותג שלכם ואתם לא רוצים סתם לפרסם, מיקוד שלו בפייסבוק הוא בדיוק מה שאתם צריכים. גם בפייסבוק כמו בכל פלטפורמה אחרת, אפשר להצליח ואפשר שלא להצליח אם לא יודעים לעשות את זה נכון. אם יש לכם אפשרות לתת לאנשי מקצוע מתחום הפרסום לעשות את זה עבורכם, מה טוב.