אתרי אינטרנט הפכו בעשורים האחרונים לדרך הטובה ביותר לחשוף מול קהל יעד: עסק, חברה, ארגון, אמנים, יוצרים וכל מוצר אדם או שירות שתרצו לשווק.
האתר אשר נמצא ברשת וזמין לכל דורש, משמש מעין כרטיס ביקור באמצעותו בעל העסק מציג את שירותיו מול לקוחות פוטנציאלים, בזמן שככל שההצגה חייבת להיות מושכת ומדויקת. בכך האתר יהיה פופולארי יותר, ימשוך גולשים ויסייע להגדלת פניות ורווחים.
אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט באופן עצמאי, או אם בחרתם לפנות אל חברות בניית אתרים – חשוב שתדעו מהם הדגשים שיש לשים אליהם לב בבנייה ועיצוב אתרים. אז למה חשוב לשים לב בתהליך? הנה 4 דגשים חשובים:
קונספט ומטרה – בראשית יש להבין מהו הקונספט ומהי מטרת האתר. נסו להבין: האם תזדקקו לאתר תדמית? או שמא תרצו לבנות חנות וירטואלית? חשוב להכיר את ההבדלים, בזמן שאתר שנבנה עבור תדמית שונה לחלוטין מבניית חנות וירטואלית, גם מבחינת העלויות כמו גם מבחינת זמן העבודה ומטרה. לכן מומלץ להתגבש מראש אודות קונספט שיוביל את העיצוב והתכנון, כמו גם שיש להתמקד במטרתו של האתר.
אפיון וניווט – יש לבצע אפיון ובנייה חכמה שתסייע לגולש להישאר באתר כמה שיותר זמן. חשוב כי מבנה האתר יהיה נכון, יש לוודא כי הניווט עבור הלקוח הפוטנציאלי יהיה קל, כמו גם שחשוב לשים לב כי אפשר לנתב בצורה קלה באתר. ניתוב יעיל יפנה את הגולש לשאר דפים כמו: מאמרים, יצירת קשר, אודות, מוצרים ועוד. יצירת אתר אינטואיטיבי, מותאם אישית ללקוחות, וכזה שניתן לנווט בו בקלות – יסייעו מאד לבית העסק שלכם.
עיצוב – אלמנט נוסך שיש לשים איליו לב נוגע לעיצוב האתר. נסו לקבל השראה מאתרים שאהבתם ולכוון את חברת בניית אתרים אל החזון שלכם. שימו את הדגש על עיצוב עכשווי, שונה במקצת מאתרים אחרים, וכזה שמאגד את הטון והשפה שבחרתם למקשה אחת מובנת וברורה.
תכנים – כעת יש לבחור תכנים כמו סרטוני וידאו, תמונות וטקסטים שילוו את האתר. שימו לב כי אתם מזינים בכל שבוע תוכן באתר הקשור כמובן בעסק שלכם או לשירות אותו אתם מספקים. כדי לקדם את האתר, יש להוסיף קישורים ברשת. נסו לקשר בין דף עסקי בפייסבוק לאתר, כמו גם שניתן להשתמש בשאר רשתות כמו יוטיוב (ביו טיוב תוכלו לפרסם סרטונים ולקשר לאתר), אינסטגרם להפצת תמונות של הבית העסק, ופייסבוק לניהול דף עסקי עם קישורים מתאימים. שימו לב לכל הדגשים הללו בבניית אתר אינטרנט, והדרך אל לב קהל היעד כבר בטוחה!