שירות חדש מבית אגף השירות וההסברה: סטנדרטים חדשים בעיריית כפר סבא מהיום יוכלו תושבי העיר לדעת מהם זמני התקן לקבלת כל שירות עירוני באתר העירייה במקביל, עובדי העירייה חתמו על אמנת השירות ובכך התחייבו למתן שירותי איכותי.
עיריית כפר סבא בהובלת אגף שירות והסברה ובאמצעות מחלקת השירות מציבה סטנדרטים חדשים לשירותים העירוניים ומקדמת שירות חדש, במסגרתו יוכלו תושבי העיר להתעדכן באתר העירוני על כל פעילות שהעירייה עושה ומה הם זמני התקן לביצוע השירותים אותם היא מציעה. בין היתר יוכלו התושבים לקבל תשובות לשאלות כגון: כמה זמן נדרש לתקן רמזור מקולקל? בתוך כמה זמן עתיד פקח להגיע לאחר פנייה למוקד? מתי צפוי להגיע צוות לגיזום עץ? ועוד.
חשוב לציין כי כל התהליך יופעל בשקיפות כך שזמני התקן יונגשו לכל תושבי העיר באתר העירייה, כשכל תושב יוכל בכל עת לדעת תוך כמה זמן הוא מקבל שירות בכלל אגפי ומחלקות העירייה, ביניהם: הנדסה, איכות הסביבה, רווחה, פיקוח עירוני, הכנסות ועוד.
מדובר בתהליך חוצה ארגון שארך כחצי שנה במהלכו מופו כלל השירותים העירוניים שניתנים לתושבים. אופי השירותים נבחן יחד עם מנהלי המחלקות והאגפים ובסיומו של התהליך נקבעו זמני תקן לכל אחד מהם. במקביל לזמני התקן לתושבי העיר, נוצרו גם זמני תקן פנימיים שמאגדים את כלל התהליכים הפנים ארגוניים.
בהקשר זה ובמטרה לרתום את כלל העובדים למתן שירות איכותי ומצוין לתושבים, חוברה לכל אגף אמנת שירות ייחודית עליה חתמו העובדים בטקס חגיגי. האמנה מהווה התחייבות של עובדי העירייה לתושבים לזמני התקן והיא קובעת את אמות המידה לשירות מצוין ואיכותי לרווחת תושבי העיר.
זמני התקן ואמנת השירות מצטרפים לתוכנית 'שירות עם משמעות', שמובילה צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה בעיריית כפר סבא, ובניהולו של ליאור גפן- מנהל מחלקת השירות, בשנה האחרונה. במסגרת זו נבנתה תכנית אסטרטגית ורחבת היקף לשיפור ולייעול השירות העירוני, והונגשו שירותים רבים באופן דיגיטלי, ביניהם: פנייה למוקד 106 באמצעות מסרון ובפייסבוק העירוני; זמני תקן לכל פעילויות העירייה, סדנאות שירות לעובדים, סקירה ומדידה של שירותים עירוניים, הכנסת מערכת לזימון תורים, מערכות טכנולוגיות ועוד.
צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה, "עיריית כפר סבא שמה לה למטרה לשפר את השירות העירוני הניתן לתושבים. בשנה האחרונה פעלנו רבות לשקיפות ולהנגשת המידע העירוני לציבור התושבים, וכעת עם השירות החדש תהיה לתושב אפשרות לבצע בקרה על הטיפול בפנייה שהגיש ולדעת תוך כמה זמן תטופל הפנייה שלו. אנו רואים בקביעת זמני התקן חוזה ביננו ובין התושבים המחייב אותנו לתת שירות יעיל, קשוב, מחויב ומצוין".