עיריית כפר סבא מקיימת הדרכות שירות לכלל עובדי העירייה: כ- 200 עובדים עברו את ההדרכות שהן יוזמה של אגף שירות והסברה, ומטרתן להעניק לכלל העובדים כלים פרקטיים למתן שירות יעיל, מחויב, קשוב ונגיש לכל תושבי העיר. ההדרכות מתקיימות במסגרת תכנית "שירות עם משמעות" שחסכה משאבים רבים וייעלה את קבלת השירותים העירוניים.
עיריית כפר סבא בהובלת אגף שירות והסברה מקיימת הדרכות שירות לכלל מנהלי ועובדי העירייה, שמטרתן להעניק כלים פרקטיים ואפקטיביים למתן שירות יעיל, מחויב, קשוב ורגיש לרווחת תושבי העיר. בין ההדרכות המדוברות מתקיימות גם הדרכות ייחודיות שסובבות סביב נושא הנגישות בשירות, ונותנות כלים ומיומנויות לטיפול בפניות של תושבים עם מוגבלויות. ההדרכות מתקיימות כחלק מתכנית "שירות עם משמעות" לשיפור השירות בעירייה, שחסכה משאבים רבים וייעלה את קבלת השירותים העירוניים.
כ- 200 מנהלים ועובדים עברו את הדרכת השירות אותה העביר ליאור גפן, מנהל מחלקת השירות, במסגרתן קיבלו כלים ומיומנויות לשיפור השירות הפרונטאלי והטלפוני. כמו כן, הם למדו איך לקיים את קבלת הקהל בצורה מיטבית, דרכי טיפול שירותיים בבקשות ובפניות התושבים וכיצד יש לייעל את התהליכים השונים.
כאמור, במקביל עוברים עובדי העירייה גם הדרכה בנושא הנגישות בשירות, בשיתוף עמותת "נגישות ישראל", שמאפשרת היכרות עם עולם הנגישות. בין השאר במהלך הסדנאות, התקיימו פאנלים התנסות חווייתית שהמחישו בפני העובדים את האתגרים העומדים בפני אנשים עם מוגבלויות בעת קבלת שירות עירוני. ההרצאות כללו גם רצף סימולציות מחיי היומיום תוך שימת דגש על שינוי התפיסה והעמדות, הכרות עם עולם המוגבלויות השונות וצרכי הנגישות שלהם.
חשוב לציין, כאמור, כי ההדרכות לעיל הן חלק מתכנית "שירות עם משמעות" שמובילה צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה בשנה האחרונה. במסגרת זו עברו שירותים רבים לדיגיטל ובכך יועלו ושופרו השירותים הניתנים לתושב. במקביל, מתקיים תהליך פנים ארגוני לשיפור השירות שניתן מעובדי העירייה באופן פרונטאלי או טלפוני.
צאלה וקסמן גונן סמנכ"לית שירות והסברה, אמרה כי, "עיריית כפר סבא מחויבת להעניק שירות מיטבי ושוויוני לכל תושבי העיר ועל כן שמה לעצמה למטרה לקדם את כל נושא הנגישות בשירות כחלק ממהפכת השירות שעוברת העירייה בשנה האחרונה. אני מברכת את העובדים שהגיעו להדרכה והבינו את חשיבותה הרבה ובטוחה שהם יישמו את הכלים שנתנו להם במסגרת עבודתם עם התושבים".
ליאור גפן, מנהל מחלקת השירות, "בעיריית כפר סבא שמנו לנו למטרה להעביר הדרכות לעובדי ולעובדות העירייה לשם מתן שירות מכובד, שוויוני, מכיל ונגיש לכלל התושבים כולל תושבים עם מוגבלויות. הדרכות אלה מתקיימות במסגרת תכנית העבודה הסדורה למען השיפור בשירות, ובשנה האחרונה אנו מעבירים תהליכים נוספים בתחום זה. אנו שואפים להיות הארגון המוניציפאלי הטוב ביותר בתחום השירות".
לכתבות נוספות במקומונט כפר סבא:
העירייה החלה לחלק קנסות בגובה 500 ש"ח על פגיעה באיכות החיים
האם כפר סבא תהיה עיר "אפס פסולת" הראשונה בישראל?