ניהול משברים הוא פעולה של ניהול משבר. זהו תהליך התמודדות עם כל סוג של מצב שעלול לגרום לפגיעה במוניטין ובפעילות העסקית של ארגון. אנשי ניהול משברים עובדים במחלקות האחראיות על תכנון, ניהול ותיאום מאמצי התגובה למשבר, כמו כן מחלקת ניהול כוח אדם. למחלקות אלו מגוון תחומי אחריות בהתאם לגודל והיקף הצורך של החברה בשירותי ניהול משברים.
מהי מחלקת ניהול כוח אדם?
על מנת להבין את חשיבות מחלקת ניהול כוח אדם בזמן משבר, חשוב להבין מהו תפקידה כלל בחברה, מסבירה חברת הייבוב. מחלקות ניהול כוח אדם אחראיות על גיוס העובדים והכשרתם. הם גם מנהלים הטבות לעובדים, תגמול ופעילויות אחרות הקשורות ל-HR. מחלקת ניהול כוח אדם אחראית בדרך כלל על גיוס עובדים חדשים, הערכת היכולות שלהם וכישוריהם באמצעות ראיון כדי לקבוע את התאמתם לתפקיד וניהול הכשרתם. מחלקות ניהול כוח אדם אחראיות לא רק להעסקת עובדים חדשים אלא גם לשמירתם על ידי מתן סביבה בטוחה שבה הם יכולים לצמוח באופן מקצועי. מחלקות משאבי אנוש מפקחות גם על הטבות לעובדים כגון ביטוח בריאות ותוכניות פרישה.
כיצד לבחור מחלקת ניהול משברים
מחלקת ניהול משברים היא סוג ספציפי של מחלקת ניהול כוח אדם האחראית על ניהול כל משבר שעלול להתרחש בארגון. האחריות העיקרית של מחלקת ניהול משברים היא לדאוג להיבט יחסי הציבור של המשבר. ע"פ חברת הייבוב : הצעד הראשון בבחירת מחלקת ניהול המשברים הנכונה עבור הארגון שלכם הוא לזהות איזה סוג של משברים צפוי להתרחש בחברה שלכם. זה יכול להיעשות על ידי זיהוי לאיזה סוג של תעשייה החברה שלגם משתייכת ואיזה אתגרים מתמודדות חברות בתעשייה זו. לדוגמה, אם אתם עובדים במפעל ייצור, סביר להניח שיהיו לכם יותר משברים הקשורים לבטיחות מאשר מערכת בית ספר.