הנתונים הסטטיסטיים רק מדגישים את היכולת הבלתי רגילה של רשת האינטרנט להוות אמצעי התקשורת היעיל ביותר בעולם. על פי הנתונים, לכמעט חצי מאוכלוסיית העולם יש חיבור לרשת האינטרנט.
בכל שנה ברחבי העולם מועלות לחיפוש מעל טריליון שאילתות בידי גולשים שעשויים להוות לקוחות עסקיים. אם נסכים, כי רשתות חברתיות ומנועי חיפוש העושות שימוש באלגוריתמים מתקדמים הן בעלות כוח רב במיתוג עסקי ובפרסום לציבור הרחה, הרי שעוד שני נתונים פועלים לתועלת אתרים עסקיים המעוניינים בדירוג גבוה יותר: מעל מיליארד בני אדם משתמשים בפייסבוק מדי יום וקרוב לרבע מיליארד בני אדם משתמשים מדי יום בטוויטר – אם זאת לא כמות אדירה של פרסום… אז מהו פרסום? אם כן, הבמה לפרסום עסקי קיימת, הצורך של יזמים ובעלי העסקים לשווק בכל דרך את שירותיהם/ מוצריהם גם מובנת. נשארה רק מכשלה אחת. ככל שרשת האינטרנט הפכה להיות מרכזית כל כך בתודעה העולמית, כך עלה מדד הפופולריות לא רק בקרב הגולשים, הלקוחות, אלא גם ובעיקר בקרב בעלי העסקים שהעלו מספר עצום של אתרים לרשת. מובן, שחלק מן האתרים פונים לפלח שוק זהה, וכך למעשה נפתחת תחרות על תשומת הלב של כל לקוח.
המטרה העיקרית הרצויה ביותר של כל בעל עסק היא למצוא את הדרך להשיג נראות משמעותית ובעקבות כך גם הצלחה עסקית והגדלת רווחים. ואולם, בדיוק לפה נכנס גורם טכנולוגי הפועל דווקא על פי אלגוריתמים ולא באמצעות פסיכולוגיה שיווקית אנושית או אסטרטגיות מיתוג מוכרות. הגורם הטכנולוגי הזה הוא מנוע החיפוש הסורק עבור כל שאילתה את האתרים הפזורים ברשת האינטרנט ומעניק לכל אתר כזה דירוג רלוונטיות ואיכות. כדי לאפשר לאתר להגדיל את הסיכוי לעבור את ניתוח האלגוריתמים באופן מיטבי ולזכות במרב שיפור החשיפה, הרי שעל האתר לעבור תהליך של אופטימיזציה או קידום אתרים. חברות המתמחות בתהליך של קידום אתרים מבצעות שיטות וטכניקות מגוונות לצורך חשיפת האתר והגדלת הפופולריות שלו.
ראשית, בעת תהליך האופטימיזציה יש לבחון את תוכן האתר. תוכן איכותי ומקורי המושתת על מילות מפתח רלוונטיות הוא השלב הראשון. כמו כן, איכות פרופיל הקישורים הנכנסים עשויה לשמש הגדלת הדירוג בעיני מנועי החיפוש. בנוסף, גם שיפור הוויזואליות של האתר- המרה, העיצוב, הפונקציונליות ונוחות השימוש. הטכניקה הנוספת שבה משתמשי מומחה קידום אתריםseo וחברות קידום אתרים היא גם חיזוק נוכחות האתר ברשתות החברתיות.