בעלי האתרים מעוניינים שהם יופיעו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל על מנת שתכניהם ייחשפו למקסימום גולשים. את זאת עושים באמצעות קידומם. קיימות שתי שיטות קידום מקובלות. האחת מהירה ויעילה אך גם יקרה, יחסית, והיא, קידום ממומן, והשנייה הנקראת קידום אתרים אורגני שנחשבת לאיטית וזולה יותר. בשני המקרים יש צורך לבחור בביטויי או מילות מפתח המשקפים את פעילות העסק. קרי: השירות או המוצר אותו מספקים. מילות אלו נבחרות על ידי הבעלים ויחד עם מומחים האחראים על כל פעילות הקידום.
מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות את המילים הנבחרות וכל הקלקלה מובילה את האתר קדימה. קידום ממומן בנוי על תשלום עבור כמויות רבות של הקלקלה, ולכן, העסק מקודם בצורה אגרסיבית. השיטה מתאימה מאוד לעסקים יציבים וותיקים בעלי פעילות רבה ואשר יש להם אפשרות מימון. אבל לא רק. קידום אורגני מבוסס על כתיבת תכנים ומאמרים אשר בתוכם נשזרות מילות וביטויי המפתח. גם כאן ההקלקות מובילות קדימה אבל, מטבע הדברים, הן מועטות יותר .יש המשלבים את שתי השיטות על מנת לקבל אפקט קידום מהיר ויעיל יותר.
קידום אורגני מבוסס רבות על תכנים חשובים ובעלי ערך מוסף. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות כתיבה איכותית שאף מחדשת לגולשים ומגרה את התעניינותם. משום כך, לכותב התוכן יש חשיבות רבה בכל המערך הזה. בנוסף, תכנים רבים נשארים באתרים ומספקים מידע רב לו צמאים הלקוחות. אתר בעל תכנים חשובים נחשב לרציני מאוד ומוסיף רבות לבית העסק. על מנת להשיג קידום משמעותי יש צורך להתמיד בכתיבת תוכן לאורך תקופה ארוכה ולא לחדול אף לאחר שהקידום הושג.
מומחים לקידום הם אלו אשר מבצעים את השירות עבור בעלי האתרים ולפעמים גם משקעים בתהליך של בניית אתרים חדשים ללקוח. הם מכירים את שיטות העבודה של גוגל ואת הכלים בהם משתמשים ועל פיהם נעשים המדדים החשובים הרואים כל אתר והבודקים את פעילותו. הם יודעים לעשות מחקר מילות מפתח, קישורים מתאימים בין האתר לאתרים אחרים ומבצעים, בסופו של דבר, אופטימיזציה של התוצאות. תהליך הבדיקה אינו מפסיק לרגע ועל פיו מקבלים החלטות להמשך פעילות הקידום במרחבי האינטרנט.