פרסום ממומן הפך במרוצת השנים לאחד מן הטכניקות הפופולריות והנפוצות ביותר להשגת לקוחות חדשים לעסק. דרך טקטיקות נכונות ובחירת הערוץ השיווקי המתאים ביותר, בעלי עסקים יכולים להגיע לקהלים רלוונטיים שחיפשו באופן ממוקד אחר השירות המוענק על-ידם.
עם זאת, הבעיות מתחילות כאשר בוחרים בערוץ השיווקי הלא הנכון, או בנימה עדינה יותר – הפחות מתאים. כיום, עומדות אל מול בעלי העסקים שתי אפשרויות מרכזיות לפרסום ממומן: גוגל, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם ופייסבוק – הרשת החברתית שכוללת גם אינסטגרם. מה משני האפיקים הפרסומיים הללו מתאים לעסק שלכם? על כך נדבר במאמר הבא.
קודם כל – מהו פרסום ממומן?
בגוגל ובפייסבוק יש לנו שני אפיקים מרכזיים: קידום אורגני וקידום ממומן.
בגוגל, הקידום האורגני מתייחס להבאת האתר אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש באופן טבעי, ללא צורך בהקמת קמפיין ממומן. בפייסבוק, הקידום האורגני מתייחס להעלאת התפוצה הטבעית של פוסט מסוים בין אנשים ברשת החברתית.
אז אם זה חינם, מה הקאץ'? ובכן, זה אולי נחשב לאפיק פרסומי חינמי, אך כדי שנגיע לתפוצה גבוהה או לעמוד הראשון, עלינו לשלם לאיש מקצוע. המאפיין העיקרי והבעייתי בקידום האורגני הוא פקטור הזמן – זה פשוט לוקח זמן, משאב שלעתים קרובות חסר עבור בעלי עסקים המחפשים פניות באופן מידי.
הקידום הממומן מנגד הוא אפיק פרסומי שבו אנו משלמים עבור גוגל או פייסבוק ובכך אנו נהנים מהופעה כמעט מידית עבור גולשים שחיפשו אותנו בגוגל, או שגללו והתעדכנו בפיד שלהם בפייסבוק ובאינסטגרם.
מתי כדאי לבחור בפרסום ממומן בגוגל?
אם ננסה למצוא את המכנה המשותף בין הגולשים המשתמשים במנוע החיפוש של גוגל, אז הרי שנמצא כי כולם ככולם צריכים לקבל את התשובות שלהם באופן מידי.
גולש מסוים עשוי לחפש אחר תשובה לשאלה מקצועית שהעסיקה אותו, גולש אחר יכול לחפש אחר איש מקצוע שממנו הוא צריך לקבל שירות כאן ועכשיו.
נדגים זאת כך: נניח ואתם בעלי עסק חדש ועתה אתם מחפשים אחר רואה חשבון שינהל עבורכם את כל הפן הפיננסי. במקרה זה, הרי שכמעט באופן מידי תיגשו לגוגל ותחפשו אחר רואי חשבון שלהם תוכלו להשאיר פרטים ולקבל הצעת מחיר עבור שירותיהם.
בפרסום ממומן בגוגל, חשוב לבחור כאשר מדובר בנתינת שירות מידי שאותו הגולשים עשויים לחפש. אם לצורך הדוגמה אתם מסעדה חדשה שנפתחה זה עתה ברחובות, אז הרי הסיכויים שיחפשו "מסעדה חדשה" הם אפסיים. וזה מה שמוביל אותנו לפרסום בפייסבוק.
מתי כדאי לבחור בפרסום ממומן בפייסבוק?
פייסבוק היא פלטפורמה פרסומית שבה המודעות אינן באות לענות על צורך מידי של הגולשים. אם נחשוב על כך לרגע, אז מדובר בגולש שמתעדכן בפיד, קורא סטטוסים של חברים ולפתע רואה פרסומת. אז למה שהפרסומת שקפצה לה ככה סתם תעניין אותו?
כאן אנחנו נכנסים לאופי הפרסומי של פייסבוק. הפרסום הוא של שירות שעשוי לעניין את הגולש. זו יכולה להיות מסעדה חדשה שנפתחה והיא נמצאת ממש ליד אזור מגוריו ואלה יכולים גם להיות מבצעים חדשים ומפתיעים של סופר כזה או אחר.
אם אופי העסק שלכם הוא שירות שאיננו מעניק מענה מידי לגולשים, אז הרי שהפלטפורמה המומלצת ביותר היא הרשת החברתית וממנה תוכלו ליהנות ממלוא הפוטנציאל.
אי אפשר לשלב?
אפשר לשלב אך גם כאן זה תלוי באופיו של העסק ואם הוא עונה על שני הקריטריונים שציינו: שירות מידי ושירות שיכול לעניין גולשים.
נניח ואתם בעלי ג'ימוברי שמהווה אטרקציה לילדים. אז הרי שהורים עשויים לחפש אחר ג'ימבורי בגוגל מצד אחד והם גם יכולים בהחלט להתעניין בשירות שלכם, אם סתם כך פתאום תופיעו להם בפיד של הפייסבוק.
כדי לדעת אם כדאי לשלב בין שני האפיקים, הקפידו תמיד להתייעץ עם איש שיווק מקצועי שיידע לספק לכם את ההכוונה הטובה ביותר.
מצאתם עניין בכתבה זו? ייתכן שתמצאו ערך גם בכתבה אודות עדכוני גוגל