עופרה כהן היא מוזיקאית ויזמית חברתית בת 58 נשואה +3 ילדים מכפר סבא. בשני העשורים האחרונים מקדישה עצמה ליזמות חברתית למען אוכלוסיות אנשים עם מגבלות לשילובם בחברה ובקהילה. המטרה שלה היא לשלב את האוכלוסייה עם המוגבלויות בלימודי מוסיקה בקונסרבטוריונים בארץ בשילוב עם ילדים/ נוער ללא מוגבליות.
בשנה האחרונה נפתחו בארץ 3 קונסרבטוריונים נוספים למיזם החברתי של עופרה ובשנה הבאה צפויים להיפתח 3 נוספים, כאשר העיר כפר סבא פורצת הדרך בתחום והחלה בשילוב לפני 5 שנים.
הנושא מאוד קרוב לליבה של עופרה בגלל סיפורה האישי הקשור ללידת בנה השלישי וחוסר הספקה של חמצן למוח במהלך הלידה ובמשך 3 שנים עופרה היתה מחוייבת לעזור לבנה והקדישה את כל זמנה ומרצה לטיפול בילד שהיום כבר בן 21. בעקבות הטיפול המסור התגלה שלבנה יש רק בעיה מוטורית, שעם השנים הוא הצליח להתגבר עליה. כשהחל ללכת עופרה נדרה נדר, לעזור גם לאחרים ומאז היא מתנדבת ותורמת לקהילה.
אחד מרגעי השיא שלה הגיע לפני ארבעה חודשים, אז החליטה להקים יחד עם עיריית ראש העין ועמותת אלאור את "הרכב מנצח" – מקהלה של נערים ונערות בעלי מוגבלויות מוטוריות ושכליות. "כשאנחנו נמצאים על במה אחת לא רואים את הבדל" במיזם משותף של ארגון אלאור, בצוותא עם עירית ראש העין והקונסבטוריון במתן הזדמנות שווה ללימודי מוסיקה, נוצרה קבוצת נוער משולבת בנגינה ושירה.
ב-3/6 תופיע עופרה עם ילדי "הרכב מנצח" בהופעה בפני מאות מוזמנים במפגש "עדיף" – מועדון וקהילה למען אנשים מגבלות , במלאת שנתיים לפעילותו. המטרה של המיזם החברתי של עופרה הוא לאפשר לילדים עם צרכים מיוחדים להופיע בקונצרט ולשים אותם על במה אחת, כך יוכלו להראות שגם הם יכולים
בעזרת המוזיקה לחולל שינוי. "אותם ילדים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ויש להם יכולת לעזור לשפר אותה שתהיה יותר טובה" אומרת עופרה.
ההרכב נפגש בכל שבוע בקונסבטוריון סימפוניה ולומד פיתוח קול, שירה, נגינה על כלים שונים ונחשף לחיבורים ויוצרים מגוונים.
מועדון צרכנות לאנשים עם עדיפות
מועדון הצרכנות עדיף הוקם במטרה להביא לשיפור איכות החיים של אנשים עם מגבלות באמצעות הנחות והטבות למוצרים, שירותים, טכנולוגיות והצעות ערך מכל תחומי החיים לאכסון בהוצאות ניהול משק הבית.
בנוסף הוקמה קהילת "עדיף ביחד " – אפשר לבד אבל עדיף ביחד שמהווה רשת שייכות , החלפת מידע וידע בכל הקשור לאיכות וסגנון חיים
עדיף – מקדם מתן עדיפות לאנשים עם מגבלות גם באמצעות התקשרויות עם בתי עסק וחברות הרואים באוכלוסייה זו כוח צרכני תורם ולא נתרם ונותנים עדיפות באמצעות הנחות , הטבות ונגישות דיגיטלית , פיזית ושירותית.