הכלים השיווקיים בהם נעשה שימוש בבית עסק זה או אחר קובעים הרבה מאוד בנוגע לסיכויי ההישרדות וההצלחה של העסק, והדבר נכון עבור מגוון רחב של ענפים ותחומים כיום. רמת התחרות הגבוהה השוררת כמעט בכל ענף כיום מאלצת את השחקנים הפועלים באותו ענף להישאר רלבנטיים ואטרקטיביים מבחינה שיווקית – לוודא כי הם מוכרים בתחום וכי הם נחשפים ללקוחות חדשים באופן רציף. בין ערוצי השיווק הנפוצים כיום בתחומים רבים ניתן למצוא תערוכות, כנסים מקצועיים ואירועי קידום מכירות שונים, בהם מציגים בתי העסק והחברות השונות את עצמם לראווה, ומקווים למשוך את תשומת ליבו של הקהל. על מנת לעשות זאת באפקטיביות, יש צורך בכלים המתאימים לאירועים מסוג זה.
דלפק מכירה וסטנד לתערוכה – כיצד הם מייצגים את העסק?
בתחום התערוכות והכנסים העסקיים ניתן למצוא כיום מגוון רחב של ציוד לתערוכות, המהווים כלים שיווקיים ייעודיים עבור סוג זה של אירועים. שניים מסוגי המתקנים הבולטים והנפוצים ביותר, בהם נשתמש כאן כדוגמה לענף כולו, הם דלפק מכירה וסטנד לתערוכה.
דלפק מכירה – דלפק מכירה הוא פשוט דלפק ייעודי וייחודי עבור העסק, כזה המספק משטח עבודה קטן או בינוני (או יותר מדויק – סוג של שולחן) עליו ניתן לדוגמה לבצע רישום, להציב מחשב, לקבל לקוחות וכו'. הרעיון מאחורי דלפק מכירה ייעודי (בניגוד לסתם שולחן או עמדה) הוא כי את דלפק המכירה ניתן לעצב ולהזמין כך שיכיל בדיוק את הצבעים, הלוגו וכל סוג אחר של אינפורמציה הייחודית לעסק שלנו. כך, מתקבל דלפק המייצג את העסק בצורה אסתטית לעיני כל, מה שנחוץ מבחינה שיווקית כמובן. בנוסף, דלפק מכירה ייעודי מתפרק ומתקפל בקלות ובמהירות, כך שניתן לקחת אותו ברכב לכל מקום בו האירוע/כנס/תערוכה בהם אנו משתתפים
סטנד לתערוכה – זהו כבר שם מעט כללי יותר, כמו גם מתקני תצוגה, ניתן למצוא מגוון רחב של סטנדים לתערוכה בצורות ובגדלים שונים, אך הרעיון הכללי מאחוריהם הוא לרוב זהה – הכוונה היא לסטנד הנפתח בקלות ובמהירות, ומהווה חלק מדוכן או ביתן המייצגים את העסק באותה תערוכה. ניתן למצוא סטנד לתערוכה המהווה רקע לדוכן/ביתן כולו, סטנדים המהווים חלק או פינה מסוימת בביתן, סטנדים אשר עומדים בפני עצמם ומספקים אינפורמציה או מהווים סוג של פרסומת אטרקטיבית אשר אינה בהכרח צמודה לדוכן שלנו או מגוון סטנדים נוספים. גם במקרה של סטנד לתערוכה מדובר בסטנד בעיצוב אישי ובהדפס איכותית, כך שהוא ייעודי ספציפית עבור אותו בית עסק. בנוסף, גם כאן מדובר במתקנים המתקפלים ומתפרקים בקלות ובמהירות, לגודל של מזוודה קטנה אותה ניתן לקחת בקלות לכל מקום, ואפילו בטיסה לתערוכה בחו"ל.
שני מתקנים אלו מדגימים מדוע התחום של מתקני תצוגה הוא כיום תחום משגשג, צומח ופופולארי ביותר. מתקנים אלו מהווים כלים שיווקיים מהמעלה הראשונה, כאלו שאינספור חברות, בתי עסק, מיזמים וארגונים שונים אינם מוכנים לוותר עליהם.