החלטתם לקצץ בעלויות השיווק שלכם, ולהפסיק את הקמפיינים הממומנים שלוקחים לכם כסף בכל חודש. למרות שזאת לא בהכרח ההחלטה הכי נכונה, אפשר לייצר תוכן בפייסבוק שיגרום לכם לשמור על קהל הלקוחות שלכם מבלי להוציא כסף על מימון מודעות חדשות. הנה השיטה שבאמת תעזור לכם להשאיר את העסק שלכם בחיים באמצעות פרסום אורגני.
כולנו יודעים שהגבלות של הקורונה פגעה בצורה משמעותית באוכלוסייה הישראלית. עסקים קטנים פושטים רגל, יותר ממיליון מובטלים, והכלכלה נמצאת בשפל שלא נראה כמותו הרבה מאוד זמן. בלב קשה וללא ברירה, החלטתם לקצץ עלויות של קידום בפייסבוק. אף על פי כן, יש דרך לשמור על העוקבים שלכם ולקבל לקוחות חדשים באמצעות קידום אורגני. במילים אחרות, המשימה שלכם היא לשמור על העוקבים באמצעות העלאת תוכן מושך את העין ומחייב, בצורה אינטואיטיבית, מעורבות בדף ובעסק שלכם.
המשיכו לתחזק את עמודי המדיה החברתית שלכם
קודם כל, תמשיכו להעלות תכנים לדפי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם. בין אם זה תמונות של המוצר שלכם, המחשות של השירות שלכם, טיפים שאתם יכולים לתת בקשר לשירות אותו אתם מספקים. הכמות יכולה גם לעזור לכם מכיוון שיש משתמשים הנמצאים ממילא בבית ומחפשים תוכן שיעביר להם את הזמן וישעשע אותם. רצוי מאוד לגוון בתכנים שאתם מעלים, ולהעלות גם סרטונים. זה יקדם אתכם לאין שעור בגלל שפייסבוק שואפת להחליף לבסוף את הטלוויזיה ואת היוטיוב, וכתוצאה מכך, יש לו אינטרס ברור כשמש לקדם משתמשים המעלים קבצי וידאו.
יש סוג תוכן מוביל כרגע שמשתמשים מאוד נמשכים אליו בעיקר בגלל שהם תקועים בבית – מדריכים ושיעורים מהם אפשר ללמוד כישורים חדשים לחיים שלהם. למדו את העוקבים שלכם איך לעשות דברים בעצמם או יותר טוב, איך לעשות דברים ביחד עם האנשים איתם הם מתגוררים. דוגמה לכך היא סרטונים של "עשה זאת בעצמך", וזה יעורר בהם תחושת הישגיות והנאה שהם ייחסו לעסק שלכם.
קידום תוכן אורגני בפייסבוק צריך להיות מפורסם בקבוצות התואמות להתמחות של העסק שלכם, ולאזור בו אתם פועלים. אם לא צירפתם את עצמכם ואת הדפים שלכם לקבוצות הקשורות לעסק שלכם – עכשיו זה הזמן. בנוסף לכך, היו מעורבים בקבוצות הללו והראו מקצועיות יתרה ושירותיות גבוהה בתחום שלכם. אפשר גם לשתף בקבוצות הללו פוסטים מהעמודים שאתם מנהלים. לא לשכוח להוסיף מלל נוסף לפוסט אותו אתם משתפים, אחרת הוא יחשוף לפחות אנשים. אם יש לכם כבר קבוצה בפייסבוק בניהולכם, ודאו שאתם עונים על רוב השאלות שעולות ונסו להגביר את התנועה בה באמצעות פוסטים המעודדים תגובות.
ניסיון תהייה ותהייה
בצעו ניסוי ותהייה עם התוכן שאתם מעלים לפייסבוק, ותבדקו מה עוד יותר ופחות טוב. תכנים המתמקדים באנשים המשתמשים במוצר שלכם ועל הדרך זה יראה גם כהמלצה. לא כדאי להתמקד במוצרים עצמם שאתם מציעים, כי פייסבוק מתמקד באנשים. אם תשתפו סיפורים אישיים יותר, הפוסטים שלכם ייחשפו להרבה יותר משתמשים בפייסבוק, ובהמשך, תיראה מעורבות יותר גבוהה. בנוסף לכך, תכנים הקשורים לאירועים עדכניים יעבדו הרבה יותר טוב מאשר תכנים פחות מעניינים המדברים על דברים שקרו בעבר ולא רלוונטיים להווה. יש גם את שאלת הזמן; פוסט שנמצא יותר מכמה שעות באוויר לא יקבל כנראה לייקים נוספים.
יש מקומות בהם ניתן לברר לעומק מהם האלגוריתמים הספציפיים שיעזרו לכם להביא יותר מעורבות. הטיפ הכי חשוב הוא לחשוב כמו פייסבוק; זוהי פלטפורמה שנועדה בעיקר לאנשים ולא לעסקים, והיא קנאית מאוד לגולשים שלה. לכן, כדאי לערב סיפורים אישיים ולא כדאי לשתף לינקים חיצוניים בצורה שבה יש קישור לאתר דרך התמונה האוטומטית שעולה אתו. הלינק צריך להתווסף לפוסט עצמו.
תוכן אורגני בפייסבוק יכול להביא לכם תוצאות טובות ללא פרסום ממומן
בשביל להעלות תוכן אורגני איכותי לפייסבוק ברמה גבוהה נדרשת עבודה רבה, אבל זה אפשרי להביא לקוחות, עוקבים ומעורבות לנכסים הדיגיטליים של העסק שלכם, גם במהלך המגיפה. בכלל, אנחנו ממליצים להשתמש בשני הכלים יחדיו; פרסום אורגני ושיווק ממומן בפייסבוק, שייתנו שילוב מנצח לדפי הפייסבוק והאינסטגרם שלכם.