השבוע זכה אגף השירות וההסברה במקום ה- 2 בפרס השירות של המרכז הישראלי לניהול. מדובר על תחרות מוערכת ויוקרתית שמתקיימת הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, ובה השתתפו מגוון גופים, חברות, עמותות, רשויות מקומיות ועוד.
התחרות כללה מספר רחב של שלבים, בין היתר: סקר שירות בקרב אלפי תושבים, הגשת תכנית העבודה וההישגים של הרשות בתחום השירות, פרזנטציה בקרב חבר השופטים ועוד.
במסגרת זו, הגישה העירייה את תכנית 'שירות עם משמעות' שמוביל אגף שירות והסברה בניהולה של צאלה וקסמן גונן- סמנכ"לית שירות וקהילה, ובניהולו של ליאור גפן- מנהל מחלקת השירות, בשנה האחרונה. במסגרת זו נבנתה תכנית אסטרטגית ורחבת היקף לשיפור ולייעול השירות העירוני, והונגשו שירותים רבים באופן דיגיטלי, ביניהם: זימון תורים באינטרנט; זמני תקן לשירותים העירוניים; פנייה למוקד 106 באמצעות מסרון ובפייסבוק העירוני; זמני תקן לכל פעילויות העירייה, סדנאות שירות לעובדים, סקירה ומדדיה של שירותים עירוניים, הכנסת מערכות טכנולוגיות ועוד.
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט כפר סבא
כמו כן, הושק השבוע גם מרכז השירות העירוני החדש- "עירונט", שנותן מענה לאגפי ההנדסה וההכנסות. המרכז הוקם לאחר תהליך ארוך של עבודה במהלכו בחנו גורמי המקצוע באופן מעמיק את תהליך השירות הניתן לתושב, מנקודת מבטו. במסגרת זו, נבנתה המדיניות העירונית שמציבה את התושב במרכז, ושואפת להעניק שירות אישי, נגיש ומהיר לתושבים, לקצר את התהליך הבירוקרטי ואת התורים, לטפל באופן אישי בכל פנייה, לתת פתרונות מקצועיים ועוד.
צביקה צרפתי, ראש העיר, "אני גאה ושמח על קבלת פרס השירות לעיריית כפר סבא. בשנה האחרונה, אנו מובילים תהליך של שינוי בכל תחום השירות העירוני, ואף פתחנו מרכז שירות פרונטאלי חדש. המרכז משלב בין שני נדבכים חשובים בתהליך השירות העירוני- מצד אחד, יכולת לבצע את הפעולות העירונית באמצעים דיגיטליים, ומצד שני, תמיכה אנושית שמעניקה את הפתרון המקצועי בהתאם לפנייה. המרכז מהווה את האני מאמין בתפיסת השירות העירונית".
עו"ד איתן צנעני, מ"מ ראש העיר, "כממונה בעירייה על השירות לתושב, אני רואה חשיבות רבה ביותר למתן השירות הטוב ביותר לתושבי העיר. ההישג המרשים בתחרות הינו ביטוי לתוצאות ההשקעה הרבה של העירייה בשנה האחרונה בשיפור השירות לתושבים. מצד אחד אנו מייעלים את השירות באמצעות מתן אפשרות לבצע פעולות רבות באמצעים דיגיטליים ומצד שני אנו נותנים מענה אנושי ברמה גבוהה למי שמעדיף או זקוק לכך".
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט כפר סבא
איתי צחר, מנכ"ל העירייה, "עומד בפנינו אתגר משמעותי לשפר את השירות לתושב בנושאים רבים ואנו פועלים על פי תכנית עבודה לשיפור כל תחומי השירות. עבודה רבה מאוד לפנינו וכמשרתי ציבור נמשיך לעשות כל שנדרש על מנת לשפר תחום זה עוד ועוד. אני מודה לעובדי העירייה על עבודה מאומצת ומסורה למען תושבי העיר".
צאלה וקסמן גונן, סמנכ"לית שירות והסברה, "בשנה האחרונה אנו מנהיגים את תפיסת השירות החדשה, ששמה את התושב במרכז ועושה שימוש בכלים טכנולוגיים. כולי גאווה על קבלת פרס השירות ועל המהלך הארוך שעברנו בשנה האחרונה, שבה הנגשנו וייעלנו שירותים רבים והכנסנו מערכות דיגיטליות מתקדמות".