קניות באינטרנט מבטיחות עולם שלם של יתרונות אבל צריך לדעת כיצד לנצל אותם. ממעמד ההרשמה ועד מסירת האשראי – הנה המדריך שילווה אתכם
מחקר שבוצע באוגוסט 2017 על ידי חברת פייפאל גילה שישראלים מוציאים 300-500 שקל בחודש על קניות באינטרנט, ואחד מכל עשרה ישראלים מגיע להוצאות של 1,000 ש"ח בחודש. עוד לפני כן הוכרזה ישראל על ידי ארגון ה-OECD כמדינה עם הנתון הגבוה ביותר של הזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסייה (52 מיליון חבילות הוזמנו באינטרנט רק ב-2016!) וב-2017 הוציאו הישראלים 14 מיליארד ש"ח על צרכנות במרחב המקוון.
הנתונים לעיל בסך הכל מתכתבים עם מה שכבר ברור לכולם: קניות באינטרנט הן משתלמות, זולות ונוחות יותר מאי פעם, והתופעה הזו לא צפויה להיפסק אלא רק להתגבר. מצד שני, יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני ששולפים את המחשב הנייד מהכיס.
הרשמה, חיפוש מוצרים והשוואת מחירים
רכישה דרך רוב האתרים בארץ ובעולם מחייבת הרשמה. האינטרס של בעלי האתר הוא שתירשמו כדי שאפשר יהיה לשלוח אליכם עדכונים על מבצעים, הנחות והטבות, אך החיסרון הוא שתצטרכו למסור פרטים אישיים. מה שחשוב לדעת בהקשר הזה הוא שכדאי לתת רק את הפרטים שהם חובה ולא להתנדב למסור אינפורמציה נוספת שלא לצורך.
בעת ההרשמה כדאי לבחור סיסמא חזקה ולא להשתמש באותה סיסמא שקיימת באתרים אחרים. כך ניתן למנוע מצב שבו פריצה לאתר מסוים תחשוף אתכם לסכנות כמו גניבת זהות, סחיטה וכן הלאה. במידה וקשה לכם לזכור את כל הסיסמאות, תוכלו להיעזר באפליקציות ייעודיות או אפילו במסמך כתוב ששמור בהישג יד.
תמיד מומלץ לנצל כמה שיותר כלים דיגיטליים כדי להשוות מחירים בין אתרי קניות באינטרנט. 45% מהישראלים מעידים שהם מעדיפים צרכנות מקוונת בגלל החיסכון בהוצאות, אבל הדרך היחידה לעשות את זה היא באמצעות השוואת מחירים. רצוי להשוות בין מחירים מוצרים בתוך האתרים וגם מול אתרים אחרים, לקבל תמונת מצב אמינה ובמידת הצורך להתייעץ עם חברים, קרובים ובני משפחה.
רגע לפני הרכישה: כך תדעו כמה אתם משלמים
האינטואיטיביות שמלווה את השימוש באתרי קניות באינטרנט גורמת להורדת חסמים ורכישות לא מושכלות. לפיכך, כדאי להשקיע כמה דקות בסקירה מלאה של הסל לפני שמוסרים פרטי כרטיס אשראי. יש לבצע את הרכישה רק באתרים שעומדים בתקן אבטחה