כל בעל אתר רוצה שהאתר שלו ידורג גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות של גוגל, כך שהוא יקבל תנועת גולשים גדולה ואיכותית יותר. אחת הדרכים שבהן משתמשים מקדמי אתרים לשיפור ביצועי האתר היא בנייה חכמה ונכונה של מבנה הקישורים הפנימי באתר, ועל כך תוכלו לקרוא במאמר זה.
כל מקדם אתרים מודע לחשיבותם של קישורים מאתרים חיצוניים לאתר המקודם. גוגל מתייחס לקישורים אלו כמעידים על אמינותו ואיכותו של האתר ויש להם תרומה משמעותית לדירוגי האתר בדפי תוצאות החיפוש. עם זאת, ישנו סוג נוסף של קישורים שגם אליו חשוב מאוד להתייחס.
קישורים פנימיים הם קישורים בין דפים שונים באתר המקודם. בנייה נכונה ומושכלת של מבנה הקישורים הפנימי תתרום להצלחת מאמצי הקידום של האתר ועל כן חשוב להתייחס לנושא זה ברצינות רבה.
במה תורמים הקישורים הפנימיים לביצועי האתר?
ראשית, בנייה נכונה של מבנה הקישורים הפנימי תיצור היררכיה בין דפי האתר השונים ותאותת לגוגל על הדפים החשובים ביותר באתר (הדפים שמקבלים את מספר הקישורים הפנימיים הגדול ביותר). בנוסף, היא תסמן למנועי החיפוש אילו דפים קשורים אלו באלו ובכך תסייע לגוגל להבין טוב יותר את תוכן האתר ולהציגו בעבור שאילתות החיפוש הרצויות.
שנית, בנייה נכונה של מבנה הקישורים הפנימי תתרום לחוויית המשתמש של גולשי האתר ותעודד אותם לעבור מדף לדף באמצעות הקישורים שיצרנו, כך שהגולש יקבל את התוכן שמעניין אותו וישהה באתר משך זמן ארוך יותר. כידוע, משך שהיית הגולשים באתר הוא פרמטר חשוב בקביעת איכות האתר על ידי גוגל ומנועי החיפוש האחרים, כך שיש כאן תרומה נוספת למאמצי הקידום.
כמה טיפים לבניית מבנה קישורים פנימי מיטבי:
דף הבית צריך להיות הדף הסמכותי ביותר באתר – ככל שדף מקבל מספר גדול יותר של קישורים נכנסים, כך הוא נחשב סמכותי יותר. הקפידו שבכל מצב, דף הבית שלכם יקבל את מספר הקישורים הפנימיים הגדול ביותר מבין שאר דפי האתר.
בנייה נכונה של הפוטר – הפוטר הוא סרגל הקישורים המופיע בכל דפי האתר (בראש הדף ו/או בתחתית הדף) וביכולתו להעניק סמכות רבה לדפים המופיעים בו. חשוב לבנות פוטר נכון, שמפנה לדפים החשובים לקידום באתר, ולא להציפו בקישורים שיפחיתו מן הכוח המועבר לכל דף. באתרים מסוימים מומלץ אף לשקול שימוש בפוטר קטיגוריאלי, המשתנה מדף לדף שבו הוא מוצג, בהתאם לאסטרטגיית הקידום שלנו.
שימוש בפירורי לחם (Breadcrumbs) – פירורי לחם הם כלי לניווט באתר המאפשר לקשר מדפים הנמצאים תחת הקטגוריה לדף הקטגוריה הראשי שלהם וכך לחזק את סמכותו של דף הקטגוריה, שהוא ברוב המקרים חשוב יותר לקידום מדף מוצר ספציפי.
גיוון מלל הקישורים הפנימיים – כאשר אנחנו מקדמים דף בעבור ביטוי מסוים, אנחנו רוצים ליצור אליו קישורים פנימיים המכילים את הביטוי המקודם, כדי להצביע לגוגל ולגולש על מיקוד תוכן הדף. עם זאת, חשוב להקפיד על גיוון מלל הקישורים, כך שלא כולם יכללו רק את הביטוי המדויק, אלא גם וריאציות שלו, ביטויי זנב ארוך המכילים אותו ועוד.
תהליך בניית מבנה קישורים פנימי יעיל דורש מומחיות וניסיון. ליווי של איש SEO בעת הקמת אתר חדש תחסוך לכם עבודה רבה ויקרה בהמשך, אך תוכלו כמובן לבצע תיקונים ושיפורים בכל עת. אתם מוזמנים להתייעץ עם אנשי המקצוע של חברת סאו סימפל או להצטרף בעצמכם לקורס קידום אתרים איכותי הכולל גם התנסות מעשית מעמיקה.