דואר ישראל מפרסם נתונים על סיכום שנת 2020 בפעילות ההזמנות ומהם עולה כי תושבי כפר סבא נמצאים במקום ה-10 בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל לנפש בשנה שחלפה. סה"כ הזמינו תושבי כפר סבא בשנה האחרונה כ-784 אלף חבילות מחו"ל.
כפר סבא היא העיר המדורגת במקום ה-10 בישראל, בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה – כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2020. מנתוני הדואר עולה, כי תושבי כפר סבא הזמינו בשנת 2020 כ-784 אלף חבילות, כאשר כל תושב הזמין בממוצע 7.7 חבילות השנה. בשנה שעברה כפר סבא דורגה במקום ה-8 בדירוג עשרים הערים אשר הזמינו הכי הרבה חבילות פר נפש. עוד עולה, כי תל אביב ממשיכה להוביל במקום הראשון בכמות החבילות עם כ-4.7 מיליון חבילות שהוזמנו השנה, ופתח תקוה, כאמור, מובילה במקום הראשון בהזמנות פר נפש. (11.8 חבילות לתושב בממוצע לשנה).
בכפר סבא פועלות 12 יחידות שירות, בהן חמש יחידות דואר ושבעה מרכזי מסירת חבילות ייעודיים. לאחרונה החלה החברה להציע שירות זימון תור מראש מלא בעשרות סניפי דואר בארץ, כחלק משיפור השירות, וזאת באמצעות אתר החברה, באפליקציה בנייד או שיחה טלפונית למוקד 171. שירות זה מאפשר להתקבל כמעט ללא המתנה בסניפים ומשפר את חווית הלקוחות.
אלי אקספרס מובילה. שיין, איביי, אמזון ונקסט מזדנבות אחריה
מנתוני "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020 עולה, כי בשנה החולפת נמסרו בישראל כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, ירידה של 26.4% בכמות, מול כ-68 מיליון חבילות מחו"ל שנמסרו בשנת 2019. מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב "I2R עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי מייצג בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הוא אלי אקספרס (60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות SHEIN הסיני (30%) ואחריהם (29%) ebay, אמזון (21%) ו-(Next .(21% המדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – סין, ארה"ב ובריטניה.
מסקר מכון "שילוב "I2R עולה, כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב ישראליים הוא סופר פארם (24%). אחריו: טרמינלX (18%) עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס (13%) וקסטרו.(11%).
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) בשנת 2020 היתה ביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור (35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .
לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. "בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה".
סל הקניות הממוצע ממשיך להתרחב
הנתונים מראים כי 22% מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת 2020 באתרים בארץ היה עד 500 שקל בשנה, 23% הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19% הוציאו בין 1000-2,000 שקל, 11% קנו בין 2,000-3,500 שקל, 7% קנו בין 3,500-5,000 שקל, ו-8% לא ידעו להעריך.
27% מהקונים באתרים בינלאומיים ציינו, כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך 2020 מאתרי אינטרנט בחו"ל היתה עד 100 דולר, 36% קנו בין 100 ל-500 דולר, 18% קנו בין 500-1,000 דולר ו-10% קנו מעל ל-1,000 דולר, כאשר 8% לא ידעו להעריך את היקף הקניה.
דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל ציין עוד "העובדה שמרבית האתרים המובילים מוצגים בעברית בממשק משתמש נוח ופשוט, והמחירים מוצגים בשקלים, מאפשרת לציבור להזמין מהם בפשטות ובנוחות ומקלה על הקניה גם עבור בני נוער וצעירים. בתחום התשלומים 60% מהקניות שהתבצעו השנה בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו"ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות עד הבית באותו יום, או ביום שלמחרת".