מדובר על הדרכות שמתבצעות כחלק מתכנית 'שירות עם משמעות' שמטרתה לייעל את השירות לתושבים. עד כה בשנה האחרונה עברו את ההדרכות למעלה מ- 200 מנהלים ועובדים
עיריית כפר סבא, בהובלת אגף שירות והסברה, וכחלק ממדיניות ראש העיר, רפי סער לייעול השירות העירוני, מקיימת הדרכות שירות לכלל מנהלי ועובדי העירייה, שמטרתן להעניק כלים פרקטיים ואפקטיביים למתן שירות יעיל, מחויב, קשוב ומצוין לרווחת תושבי העיר. מדובר על הדרכות שמתבצעות כחלק מתכנית 'שירות עם משמעות' שמטרתה ייעול השירותים לתושבים. עד כה, בשנה האחרונה, עברו את ההדרכות למעלה מ- 200 מנהלי ועובדי העירייה. בהדרכה האחרונה שהתקיימה לאחרונה השתתפו עובדי משאבי אנוש ושכר, על מנת לייעל גם השירות הפנים ארגוני הניתן לעובדים.
במסגרת ההדרכות המדוברות מקבלים העובדים כלים ומיומנויות לשיפור השירות הפרונטאלי והטלפוני. כמו כן, הם לומדים איך לקיים את קבלת הקהל בצורה מיטבית, דרכי טיפול בבקשות ובפניות התושבים או העובדים וכיצד יש לייעל את התהליכים השונים. פרט להדרכות השירות מתבצעות גם הדרכות ייחודיות שסובבות סביב נושא הנגישות בשירות, שנותנות כלים ומיומנויות לטיפול בפניות של תושבים עם מוגבלויות.
במסגרת זו נבנתה תכנית אסטרטגית ורחבת היקף לשיפור ולייעול השירות העירוני, והונגשו שירותים רבים באופן דיגיטלי, ביניהם: זימון תורים באינטרנט; זמני תקן לשירותים העירוניים; פנייה למוקד 106 באמצעות מסרון ובפייסבוק העירוני; זמני תקן לכל פעילויות העירייה, סדנאות שירות לעובדים, סקירה ומדדיה של שירותים עירוניים, הכנסת מערכות טכנולוגיות ועוד.
ראש העיר, רפי סער, "כחלק מהמדיניות אותה אני מוביל עיריית כפר סבא תמשיך לייעל את השירותים הניתנים לתושבים ולא פחות חשוב מכך גם לעובדים. על פי תפיסת עולמי התושבים נמצאים במרכז, ולהם אנו מחויבים להעניק את השירות הטוב ביותר. זאת במקביל להנגשת השירותים העירוניים באמצעות האתר העירוני".
עו"ד איתן צנעני, סגן ומ"מ ראש העיר, "עיריית כפר סבא מחויבת להעניק שירות מיטבי ושוויוני הן לתושבי העיר והן לעובדים. לכן, שמה לה למטרה לייעל את תהליכי השירות העירוניים, כשהתושב והעובד הם שעומדים במרכז. אני מברך את העובדים שהגיעו להדרכה והבינו את חשיבותה הרבה, ובטוחני כי הם יישמו את הכלים שניתנו להם במסגרת עבודתם עם התושבים".