הצלחה של אתר אינטרנט עסקי נמדדת בכמה פרמטרים שונים. אחר הפרמטרים האלו ניתן לעקוב בקלות כאשר מבצעים ניתוח של נתוני הגלישה והשימוש באתר. הכלים המובילים לביצוע מעקב וניתוח של נתונים הם Google Analytics ו-Search Console של גוגל.
מדובר בכלים חינמיים שמופעלים על ידי שתילת קטע קוד קטן באתר שלכם. לאחר שהקוד מושתל, נתוני השימוש באתר על ידי הגולשים מוקלטים ונרשמים. לאחר מכן ניתן לנתח את הנתונים האלו ולקבוע מדדי הצלחה שעל פיהם מבצעים אופטימיזציה של האתר.
הפרמטרים החשובים הם כמות הכניסות לאתר, זמן השהייה בדפים ובאתר כולו, אחוז הנטישה והיציאה מהאתר וכן כמות ההמרות שבוצעה.
מהי המרה?
המרה היא כל פעולה שהגולש מבצע באופן אקטיבי באתר, על פי מטרות מוגדרות מראש. יחס ההמרה באתר נחשב לעתים לפרמטר ההצלחה החשוב ביותר של האתר, מפני שבשלב זה הגולשים עוברים שלב במסע הקנייה שלהם ומתקדמים לעבר שלב של רכישה והפיכה ללקוחות.
מכיוון שהמרות הן פעולות חשובות ביותר, יש דרכים מיוחדות לעקוב אחריהן באמצעי הניטור של האתר. בעזרת Google Analytics ניתן להגדיר פעולות מסוימות האתר כהמרות ולעקוב אחריהן. בנוסף, ניתן לספור את כמות הטפסים שנשלחים מהאתר וכמות ההזמנות שבוצעו – אם מדובר בחנות אונליין שבה ניתן לקנות מוצרים.
על מנת לשפר את יחס ההמרה באתרים, פותחו בעולם השיווק הדיגיטלי ובתחום בניית אתרים כמה אמצעים כדי לגרום לגולשים לבצע פעולות אקטיביות של הרשמה או השארת פרטים באתר. להלן כמה דוגמאות בולטות.
אמצעים לביצוע המרה באתר:
- טפסים. את טופס ה-"צור קשר" באתרים כולנו מכירים. מדובר בדרך הבסיסית והפשוטה ביותר לגרום לגולש לבצע המרה ולהשאיר את הפרטים שלו. טפסים אלו בדרך כלל מצויים בדף "צור קשר" ייעודי, אך ניתן גם להכניס אותם בדפים אחרים באתר וכך להגדיל את הסיכוי שהגולש יבחר להשתמש בהם. בעזרת עיצוב ממשק משתמש נכון, שאותו יכולה לבצע חברת UI מקצועית או החברה שבנתה את האתר שלכם, ניתן לעצב טפסים יפים ומושכים את העין. שימוש נכון בבחירת הצבעים בטופס יכול לעודד את הגולש להשתמש בהם וללכוד את תשומת ליבו בעת הגלישה באתר.
- חלונות פופ אפ קופצים. אמצעי נפוץ באתרים חדישים הוא הקפצת חלון פופ אפ במהלך הגלישה באתר שמזמין את הגולש להשאיר פרטים או לבצע הרשמה לניוזלטר. מבחינה טכנית, ניתן לתזמן את הופעת החלון הקופץ בזמנים מסוימים בתוך מסע הגלישה באתר. ניתן להגדיר הופעת חלון שכזה לאחר כמה שניות מרגע שהגולש נכנס לאתר, לאחר פרק זמן ארוך יותר או על ידי ביצוע של פעולה מסוימת באתר. כך ניתן להגדיר שכאשר הגולש מנסה לצאת מהאתר, יקפוץ לו חלון פופ אפ שיעודד אותו להישאר עוד באתר או להשאיר פרטים.
- הרשמה לניוזלטר. ניוזלטר הוא אמצעי מצוין לעידוד הגולש לבצע המרה. בעזרת הרשמה לניוזלטר ניתן להשיג כמה מטרות. המטרה הראשונה היא השגת פרטי הדואר האלקטרוני שלו והוספה לרשימת התפוצה שלנו. אך מעבר לכך, ניתן כך לשמור על קשר קבוע עם הגולש ולעניין אותו בהמשך במידע רלבנטי ובמבצעים מיוחדים.
- קבלת מתנה ייחודית תמורת השארת פרטים. באתרים רבים כיום נהוג להציע הפתעה או מתנה כלשהי בתמורה להרשמה ולהשארת פרטים באתר. זוהי דרך מצוינת לבצע המרה. המתנה יכולה להיות קובץ מידע כלשהו, כמו מדריך שעוסק בתחום העניין של האתר, או קופון מיוחד במייל שיאפשר קבלת הנחה על שירותי ומוצרי האתר.