למרבה המזל, היום יותר מתמיד קל ללמוד ולהשיג מיומנויות חדשות. המגוון והכמות של חומרי למידה מקוונים הולכים וגדלים במהירות, ויחד עם עושר הקורסים ומסלולי הלימוד שמציעות המכללות השונות, הם פותחים בפניכם שפע של אפשרויות להשגת קריירה בתחום שהוא גם נחשק בשוק וגם מתאים לשאיפות שלכם.
מתרגשים מהאפשרות לצלול להתפתחות מקצועית וללמידת מיומנויות חדשות, אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? הנה 4 תחומים נהדרים ופופולריים בשנת 2021, שבהם תוכלו לשפר מיומנויות ולהגביר את הפרופיל המקצועי שלכם.
-
IT ואבטחת סייבר
IT (Information Technology) הוא תחום שמתייחס למדעי המחשב. האתגרים הטכנולוגיים החדשים של עבודה מרחוק, והנוף הדיגיטלי המשתנה תדיר, גורמים לרמת ביקוש גבוהה של כישורי IT ולמיומנויות טכנולוגיות.
בשנת 2020, ניכר פער בין דרישות ה-IT של חברות ועסקים לבין המיומנויות או צוות העובדים שהיה מסוגל להתמודד עם שינויים משמעותיים בצרכים הטכנולוגיים של החברה. במהלך הגל הראשון של מגפת הקורונה, דיווחו חברות ברחבי העולם על הוצאה של כ-15 מיליארד דולרים בשבוע, כדי שיוכלו לעמוד בקצב המהיר של שינויים בדרישות הטכנולוגיות הקשורות גם לחידוש של עובדים מרחוק.
אתגר משמעותי נוסף נבע מהצורך הגובר להצטייד במערכות אבטחת סייבר חזקות ועדכניות. לאורך המגיפה חלה עלייה משמעותית בהתקפות פישינג ובתוכנות זדוניות, ובתגובה לעלייה באיומי הסייבר, החלו חברות רבות להעמיד את העסקתם של אנשי אבטחת סיידר, בראש סדר העדיפויות שלהן.
-
הפקת וידאו ואודיו
בוודאי שמתם לב לעלייה בשיתופים באינסטגרם ובטיק טוק, שהפיקו תמונות וסרטונים נפלאים בשנת 2020. במקביל, טכנולוגיית הפודקסט (הסכת) שכבר נמצאת כאן לא מעט שנים, החלו להתעצם ולגדול.
היכולת לייצר תכני וידאו או אודיו ברמה גבוהה, היא אחת המיומנויות המבוקשות ביותר בשוק העבודה הנוכחי.
הביקוש לתוכן שיווקי בווידאו הולך וגדל. מחקרים מראים ש:
- 54% מהצרכנים רוצים לראות יותר תכני וידאו של המותגים והחברות שמעניינים אותם.
- לווידאו תפקיד חשוב במערך השיווק ובבחירת הצרכנים, כאשר 87% מצוותי השיווק משתמשים בסרטוני וידאו.
- נמצא גם שבתחום הטכנולוגי השיווק יעיל במיוחד, שכן 80% מהצרכנים רכשו אפליקציה או תוכנה לאחר שצפו בסרטון של המותג.
מכיוון שהווידאו הפך לחיוני ביותר ליכולת של המותגים להישאר בפסגה, הוא גם קפץ לראש סדר העדיפויות של חברות שבוחרות ליצור לעצמן הפקות וידאו פנימיות. חידוד הכישורים שלכם בתחום הפקת הווידאו, הוא דרך מצוינת לבלוט ולהפגין יוזמה, במיוחד אם אתם עובדים בחברה קטנה יותר, שאין לה מחלקת שיווק ייעודית משלה.
הביקוש להפקות אודיו הולך וגדל יחד עם הפופולריות הגואה של הפודקסטים.
לדוגמה, מחקר שפורסם בסוף 2019, מלמד ש:
- 36% מהאנשים בעולם האזינו לפודקסט במהלך החודש הקודם לבדיקת המחקר.
- כמעט רבע מהמאזינים לפודקסט החלו להאזין לו במהלך ששת החודשים האחרונים לפני בדיקת המחקר.
כלומר, אם העסק שלכם לא פעיל במערכת הפודקסטים, זה הזמן לצלול פנימה. המשמעות עבורכם היא, שרכישת כישורים להפקת אודיו הופכת לנחשקת ביותר.
-
ניתוח נתונים וסטטיסטיקה
בתעשיות רבות ב-2021 שם המשחק הוא: ׳נתונים׳. נטפליקס היא דוגמה טובה לאופן שבו הנתונים מובילים לבחירות עסקיות.
נטפליקס פיתחה מודלים מתוחכמים של נתונים אשר מבוססים על בחירות הצפייה של הצרכנים, והשתמשה בתוצאות כדי להניע רכישת תכנים שמתאימים לטעמם של הצרכנים. שימוש מוצלח זה בנתונים איפשר לנטפליקס להגדיל את ערכם ב-2020, ב-50 מיליארד דולר.
ניתוח נתונים נמצא בעדיפות עליונה בעולם השיווק והפרסום. 40% מהחברות מתכננות להגדיל תקציבים לטובת שיווק מבוסס-נתונים ו-3/4 מהמנהלים במגזר השיווקי מקבלים החלטות שנובעות מתוך ניתוח נתונים.
בימינו, הנתונים הם המקום שבו הכול מתחיל. המשמעות היא שהיכולת לאסוף נתונים ולפרש אותם תהיה נכס מרכזי בקריירה שלכם.
-
תרגום וידע של שפות זרות
עסקים פועלים היום בתוך כלכלה גלובלית הולכת וגדלה. מצב זה יצר דרישה משמעותית לידע של שפות זרות, כמו גם לעלייה בביקוש של עובדים עם כישורי תרגום.
מחקר שנערך בקרב מעסיקים בארה״ב מצא כי:
- בקרב 1/3 מהחברות שפעילותן תלויה בידע של שפה זרה, אין עובדים שיכולים לענות על צרכי שפה זרה זו.
- 1/4 מהחברות הודו שהן לא מסוגלות לממש פוטנציאל עסקי, כי אין להם עובדים שיוכלו לתת מענה לצרכי התרגום הנדרשים.
בארה״ב, מדובר בביקוש גבוה לעובדים עם כישורים בשפות כמו סינית, ספרדית או צרפתית.
אם תבחרו בלימודי שפה זרה, תרכוש כישורים שיבליטו אתכם מעל המועמדים האחרים למשרה. בנוסף, מחקר מצא שדיבור בשפה שנייה יכול להוסיף לשכר שלכם כ-15%-10%.