חדשות בתחום הרכבים – רכב חשמלי הוא אחת האפשריות החדשניות והנוחות ביותר כאשר מדובר על רכב לשימוש פרטי וגם כאשר מדובר על רכב לשימוש במפעל או במקום העבודה. רכב חשמלי הוא חסכוני יותר, התחזוקה שלו פשוטה יותר וגם עלות הטיפולים היא נמוכה יותר. יש כמה דברים שכדאי להכיר על רכב חשמלי, היות ומדובר בתחום חדש יחסית שהולך ותופס תאוצה.
מה כולל הטיפול
ובדיוק כמו רכב מבוסס מנוע בעירה בנזין הרי שגם לרכב חשמלי יש לבצע טיפול תחזוקה אחת לתקופה. טיפול טיפוסי כזה כולל כמובן בדיקה של הסוללה, בדיקת הבלמים לצד החלפת מסננים ונוזלים שונים. יש הרבה חדשות שאומרות שבמקרים מסוימים יש לבצע החלפה של נוזל הבלמים ונוזלים נוספים. בהוראות היצרן ניתן למצוא פירוט של נקודות ההתייחסות לטיפול, בהתאם לדגם וליצרן הספציפי.
עלות הטיפול
זה לא חדשות לומר שאחד היתרונות המרכזיים של רכב חשמלי הוא העלויות הנמוכות של הטיפול התקופתי. המחיר עומד בממוצע על אלף שקלים ואפילו פחות מכך. מדובר ביתרון משמעותי עבור מי שמחזיק ברכב חשמלי. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם למוסך בו תבצעו את הטיפול, והאם מדובר במוסך מורשה או לא.
זה לא חדשות שרכב חשמלי נפוץ יותר ויותר בשימוש בתוך מרכזי הערים וכחלופה לרכב פרטי מבוסס מנוע בעירה. גם בשוק העבודה כאשר מדובר על מתחמי עבודה, מפעלים, מתחמי תיירות ומוסדות רפואיים הרי שהשימוש באמצעות רכב חשמלי תפעולי הוא נפוץ מאוד ולא חדש, היות והדבר מאפשר קלות תנועה, חסכון בהוצאות וגמישות תנועתית בתוך מתחם העבודה בלי רישיונות ובעלויות תחזוקה נמוכות כאשר מדובר בצי של כלי רכב באותו מתחם (הוזכר בחדשות ומקומונים).
ולא רק רכב חשמלי נפוץ אלא גם קלנועית, עגלות משטחים ומלגזה. קלנועית שימושית הן עבור אוכלוסיית גיל הזהב, עבור מי שגרים במרחבי מגורים עם שבילים ומעברים צרים יותר כמו קיבוצים ומושבים, והן עבור עסקים קטנים שנדרשים לשנע סחורה בתוך מרכזי הערים ומעוניינים לחסוך בפקקים ובתשומות( צויין ב חדשות חולון).
ישנם כלי רכב חשמליים שונים המתאימים למתחמי עבודה סגורים או פתוחים, לשטחים חקלאיים, לסדנאות מלאכה, למוסכים ועוד. ניתן להנות ממבחר ומזמינות של דגמים רבים בשוק, משירות תיקונים וחלפים ומאחריות.
עוד חדשות בתחום הרכבים זה שעד היום חלק בלתי נפרד מאחזקת רכב היה הביקורים במוסך. בין אם מדובר על טיפול תקופתי או על מצבים שונים בהם יש להחליף חלק, או תקלה כלשהי במערכות הרכב. כאשר מדובר על רכב חשמלי הבשורה היא שכמעט ואין צורך לגשת למוסך. למעט טיפול תקופתי. מדובר ביתרון עצום עבור מי שמחזיק רכב חשמלי, ועבור צי כלי רכב חשמליים במקומות עבודה. מה גם שעלות הטיפול התקופתי לרכב חשמלי היא נמוכה בהרבה לעומת רכב ממונע בנזין, וכאן ישנו יתרון מרכזי וחסכון משמעותי בהוצאות השוטפות.
מתי כן מוסך
אם כן זה חדשות לומר שכן יש לבקר במוסך אחת לתקופה, לצורך הטיפול התקופתי. אך מעבר לכך כמעט שאין צורך לגשת למוסך. הדבר חוסך לכם שעות עבודה יקרות, משאבים, עלויות טיפולים במוסך לצורך תיקונים וחלפים ועוד. כדאי מאוד מסיבה זו לעבור לרכב חשמלי ידידותי. גם מקומות עבודה, מפעלים ומתחמים בהם נעשה שימוש תדיר עם רכבים חשמלים, נהנים כמובן מיתרון אדיר זה. מדובר בהרבה פחות עבודה לקצין הרכב ולאנשי התחזוקה, ובכמות שעות אדם שמפנה לטובת משימות אחרות בארגון שהם מקדמות צמיחה, ולא נטו לצרכי שימור ( הוזכר חדשות BN).
לא מוסך ולא תחנות דלק
ולא נשכח כי יתרון נוסף מרכזי כאשר מדובר על כלי רכב חשמלי הוא שאין צורך יותר לגשת לתחנת דלק. אין צורך לתדלק, לנשום אוויר לא נקי וגזים לא בריאים שנפלטים. בסה"כ מטעינים את הסוללה, ומעמידים את הרכב בעמדת טעינה לכמה שעות. כדאי מאוד לעשות זאת כאשר הרכב החשמלי ממילא חונה במהלך שעות העבודה, או במהלך הלילה עד שעות הבוקר.
אז כן זה לא חדשות מוכרות לומר שרכב חשמלי הוא רכב שימושי מאוד גם במקומות עבודה, כאשר רכב חשמלי-תפעולי קומפקטי משרת את העובדים ואת צוותי התחזוקה להעמסת סחורה, ציוד וכלי עבודה, ולהגעה מהירה וקצרה מנקודה אחת לנקודה אחרת בתוך מתחם העבודה. כך למשל הדבר שימושי מאוד עבור מתחמי שירות כמו בתי מלון, בתי הארחה, מוסדות טיפוליים, בתי חולים ועוד.
גם מלגזה וגם עגלות משטחים שימושיים מאוד עבור מפעלים, קווי ייצור ובתי אריזה, וגם עבור רשתות שיווק.
אם כן נגיד עוד חדשות – אחת הדרכים לסגל לעצמכם אורח חיים בריא ומאוזן יותר, היא לעבור לרכב חשמלי. רכב ממונע מבוסס מנוע בעירה הוא רכב שפולט חומרים מזהמים שאינם ידידותיים לא לסביבה ולא עבורכם. בתהליך הנשימה אנו נושמים גזים רעילים אשר מזיקים לבריאות שלנו ולאיברים הפנימיים. רכב חשמלי לא פולט מזהמים, הוא שקט, לא פוגע בשמיעה והוא נוח וידידותי לכולם. לנו ולסביבה.
הרכב עצמו
וחדשות נוספות זה שרכב חשמלי הוא בהחלט רכב בריא משום שהוא חוסך מאיתנו גם נשימה של גזים מזהמים ורעילים אשר נפלטים בתהליך שריפת הדלק, והוא גם חוסך מאיתנו ביקור ושהייה בתחנות הדלק בהם האוויר לא בריא לנשימה גם כן. יתרון נוסף הוא בנסיעה השקטה המאפיינת רכב חשמלי. כך אנו והנוסעים שעמנו נהנים משקט ומחוויית נסיעה שקטה ללא הרעשים הטיפוסיים ברכב מסורתי ממונע אשר צורך דלק. מערכת השמיעה שלנו נהנית מכך מאוד. נוסף על כך, כאשר ישנם כמה נוסעים ברכב הרי שאין צורך לדבר בקול רם – מה שגם עלול לפגוע במערכת השמיעה.
מושב הנהג
( זה לא היה בעידכוני חדשות אבל כדאי להעלות את העניין )רכב חשמלי מגיע עם אבזור מותאם לנהג ולנוסעים. מושב הנהג תומך באיברי הגוף תוך כדי הנהיגה, ומאפשר זרימת דם קלה ובריאה בגוף. אנו לא מרגישים כי איברי גופנו נמחצים – תחושה שקיימת בחלק מהרכבים המסורתיים אצל הנהגים אחרי חצי שעה נסיעה בלבד (הוזכר בחדשות ירושלים).
גם רכב חשמלי, וגם קלנועית למשל הם שימושיים מאוד במקומות עבודה ומפעלים. העובדים נהנים מהפחתת רמת הרעשים בסביבת העבודה, מאוויר נקי יותר, מרמה נמוכה יותר של מזהמים וגזים רעילים, וההנהלה והבעלים נהנים מהפחתת הוצאות שוטפות בצורה ניכרת, וממיתוג העסק כלפי חוץ כידידותי ושומר על הסביבה.
הוזכר בחדשות כפר סבא שיש מספיק סיבות טובות לעבור לשימוש באמצעות רכב חשמלי. הרכב החשמלי משדרג את הנסיעה שלכם, את איכות החיים, את הבריאות, וידוע הרי שגוף ונפש הולכים יחדיו. העובדים נהנים מסביבת עבודה נעימה ובריאה יותר( הוזכר גם בחדשות קיבוצים ).
וכדי לייעל את סביבת העבודה קיימים גם מלגזה וגם עגלות משטחים, אשר מאפשרות לעובדים שלכם לבצע את משימות העבודה השוטפות ביעילות מקסימלית ומניעת נזקים גופניים שונים.
בנוסף העניין צויין בחדשות קריות שקלנועית מספקת לכם אפשרות נסיעה מהירה ונוחה, בעלויות נמוכות ומבלי הצורך ברישיון נהיגה ובתשלום אגרה מדי שנה. יחד עם זאת יש מי שחשים בהבדל בחוויית הנסיעה בין רכב פרטי לבין קלנועית. הקלנועית קטנה יותר, מידותיה מצומצמות יותר, היא לא מאפשרת להסיע כמות רבה של נוסעים בו זמנית והיא חשופה לכיפת השמיים – אלא אם מתקינים גגון. כדאי לדעת שכיום ישנם דגמי קלנועיות המדמים תחושת נסיעה ברכב פרטי בהיבטים רבים.
טווח נסיעה ארוכים
חדשות מודיעין BN כתבו שקלנועית עם תחושת מכונית מאפשרת לבצע נסיעות של עשרות קילומטרים בנסיעה בודדת – בממוצע עד 40 ק"מ. קלנועית כזו מגיעה עם מנוע חזק ומושבים נוחים לנסיעה שאיננה קצרה. מנוע חשמלי מתאים מספק כוח רב לגלגלים ולכן הנסיעה מתאפשרת גם בדרכים המאופיינות בעליות או ירידה שהיא תלולה ( נכתב ב חדשות נתניה).
אמצעים דיגיטליים ומצברים
בחדשות פתח תקווה נאמר שכאשר אנחנו מדברים על קלנועית עם תחושת מכונית, הרי שחלק מהאבזור של קלנועית כזו גם כולל צג דיגיטלי המאפשר לקבל תמונת מצב על המצברים, מהירות נסיעה, איתות ועוד. ניתן גם לשלב תאורת לד מתקדמת המשפרת מאוד נסיעה בדרכים חשוכות, אם כן בחדשות רעננה תוכלו לעיין בכך עוד.
לקלנועית כזו ישנם שלושה מצברים כאשר ניתן לעשות שימוש עם מטען חשמלי איכותי בעל יכולת טעינה ארוכת טווח. המטען מאפשר להטעין את המצברים בצורה מהירה באמצעות השקע.
אחסון
לעתים קשה לוותר על שטח האחסון האחורי שיש במכוניות משפחתיות. כדאי לדעת שקולנועיות כיום זמינות בדגמים שונים עם שטחי אחסון והוספה של ארגזי אחסון, בצורה אסתטית ופרקטית. ניתן לשלב למשל ארגז אחורי חזק ועמיד עושי מתכת, וגם סלסלה קדמית לפני הנהג המאפשרת זמינות של חפצים שימושיים, ושטח אחסון נוסף לניצול ( הוזכר בחדשות רמת גן ).
כדאי לדעת שעבור מתחמי תעשייה וייצור ישנו מגוון של אפשרויות. תוכלו לעשות שימוש עם קלנועית, עם צי של רכב חשמלי תפעולי, ועם אמצעים נוספים כמו מלגזה או עגלות משטחים אשר זמינות בגדלים שונים. קלנועית שימושית מאוד עבור מתחמי תיירות ופנאי, עבור מוסדות רפואיים, ועבור מתחמי אחסון לוגיסטיים רחבי ידיים בהם יש צורך בניידות עבור העובדים לביצוע משימות שוטפות ביומיום (הוזכר ב חדשות רחובות).
המאמר בחסות חדשות ראש העין BN.